Policja dostała 325-konne radiowozy! Z radarami Iskra

​Benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra, moc silnika 325 KM, przyśpieszenie do 100 km/h w ciągu 6 sekund. To najkrótsza charakterystyka nowych radiowozów mazowieckiej drogówki. Wyposażone w wideorejestratory nieoznakowane Ople Insignia policjanci otrzymali w ramach tzw. Funduszy Szwajcarskich.

Opel Insignia V6
Opel Insignia V6Informacja prasowa (moto)

Policjanci na Mazowszu mają nowe narzędzia do walki z piratami drogowymi. Do służby wchodzą dwa nieoznakowane radiowozy, wyposażone w videorejestratory.  Są  to samochody marki Opel.

Wersja Insigni, która trafia do mazowieckiej policji, jest wyposażona w potężną jednostkę napędową, 2,8 V6 o mocy 325 KM, co sprawia, że jest to najmocniejszy samochód produkowany seryjnie przez Opla. Od zera do 100 km/h samochód rozpędza się w ciągu 6 sekund. Ograniczona elektronicznie maksymalna prędkość to 250 k/h. Auto wyposażono w napęd na 4 koła oraz automatyczną skrzynię biegów, jednak przy opcji jazdy sportowej można ustawić ją w tryb manualny.

Radiowozy wyposażone zostały w wideorejestrator, składający się z dwóch niezależnych urządzeń: prędkościomierza videorapid 2A oraz przyrządu radarowego Iskra-1.  Wyposażenie to umożliwia ciągłą rejestrację w ruchu drogowym przed lub za pojazdem za pomocą dwóch kamer Zurad.  Możliwy jest pomiar prędkości pojazdu jadącego z przeciwka oraz w tym samym kierunku a także w czasie postoju.

Iskra-1 to radar powszechnie używany przez polską policją, który jednocześnie wzbudza najwięcej kontrowersji ws. dokładności pomiarów (np. nie wiadomo, czy urządzenie na drodze wielopasmowej mierzy prędkość pojazdu znajdującego się najbliżej, jadącego najszybciej czy największego). Ponadto radar ten jest podatny na zakłócenia pochodzące od sieci energetycznych (co jest ujęte w instrukcji obsługi), w radiowozach Alfa Romeo 159 zakłóca go pracująca dmuchawa nawiewu. Urządzenie wbrew obowiązującym przepisom nie umożliwia identyfikacji mierzonego pojazdu, w związku czym prokuratura prowadzi śledztwo ws. niedopełnienia obowiązków przez pracowników Głównego Urzędu Miar w Warszawie i Okręgowego Urzędu Miar w Katowicach w związku z legalizacją tych urządzeń.

Jak widać, nie przeszkadza to policji montować radarów Iskra w kolejnych nowych radiowozach.

Nowe Samochody trafią w ręce policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Radomiu oraz Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie.

Opel Insignia V6Informacja prasowa (moto)

Policjanci otrzymali te samochody dzięki Funduszom Szwajcarskim. Szwajcarsko-Polski Program Współpracy (SPPW) jest formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Szwajcarię Polsce i 9 innym państwom członkowskim Unii Europejskiej, które przystąpiły do niej 1 maja 2004 r.

Program ma  na celu zmniejszanie różnic społeczno-gospodarczych istniejących pomiędzy Polską a wyżej rozwiniętymi państwami UE; a także różnic na terytorium Polski - pomiędzy ośrodkami miejskimi a regionami słabo rozwiniętymi pod względem strukturalnym.

Jednym z projektów realizowanych w ramach powyższego programu przez Komendę Główną Policji jest "Bezpieczeństwo w ruchu drogowym", a jednym z jego elementów jest pozyskanie wyposażenia, w tym nowoczesnych pojazdów, których wykorzystanie w służbie pomoże w zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Beneficjentem i liderem całego  projektu jest Komenda Główna Policji oraz Szwajcarski Instytut Policji w Neuchatel.

Ople Insignia V6 dla policjiPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas