Polestar 2 - szwedzki "elektryk"

Drugi model nowej szwedzkiej marki to dość nietypowy liftback z napędem elektrycznym.

Polestar 2
Polestar 2Volvo

Polestar 2, w przeciwieństwie do pierwszego modelu marki, nie jest hybrydą, ale "elektrykiem". To też zauważalnie praktyczniejszy model, ponieważ nie jest coupe, ale... no właśnie, trudno jednoznacznie powiedzieć. To liftback, ale jego bryła przypomina raczej SUVa w stylu coupe, za to bez zwiększonego prześwitu. Z pewnością prezentuje się oryginalnie i nie kopiuje bezpośrednio rozwiązań stylistycznych stosowanych w modelach Volvo.

Polestar 2

Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo
Polestar 2Volvo

Podobnie we wnętrzu - zastosowano tu zupełnie nową deskę rozdzielczą. Nadal najważniejszym jej elementem jest pionowy ekran dotykowy, ale nie jest teraz w pełni zabudowany. Ma też większy rozmiar - zamiast 9 jest to 11 cali. Kierowca ma przed sobą oczywiście elektroniczne zegary, a kilka fizycznych przełączników (w tym wybierak "skrzyni biegów") nalazło się na wysoko poprowadzonym tunelu środkowym.

Do napędu Polestara 2 wykorzystano trzy silniki elektryczne - jeden napędza przednią oś, a dwa pozostałe tylne koła, co bardzo pozytywnie powinno wpłynąć na zachowanie auta w zakrętach. Łącznie kierowca ma do dyspozycji 408 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Producent deklaruje, że auto przyspiesza do 100 km/h w "mniej niż 5 s". Przy pełnym naładowaniu baterii o pojemności 78 kWh powinniśmy przejechać do 500 km.

Polestar 2Volvo

Polestar 2 będzie produkowany od wiosny 2020 roku w Chinach. Wstępne ceny dla rynku niemieckiego to około 40 tys. euro netto za wersję bazową oraz 60 tys. euro netto za premierową Launch Edition

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas