Polacy coraz chętniej kupują Volvo
W ubiegłym roku Volvo Car Poland po raz szósty z rzędu pobiło swój rekord sprzedaży. W 2018 r. zarejestrowano w Polsce 10 447 aut, co oznacza 15% wzrost w porównaniu do wyników z 2017 r. Najchętniej wybieranym Volvo pozostał SUV - XC60. Widać także znacznie większe zainteresowanie wersjami benzynowymi i hybrydowymi.
To był najlepszy rok w historii polskiego importera Volvo, który działa na polskim rynku od początku lat 90-tych. Po raz pierwszy liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych marki Volvo przekroczyła znacząco poziom 10 000 pojazdów. Tym samym marka podwoiła swoją sprzedaż w porównaniu do 2013 roku (4913 rejestracji).
Przez całe lata marka Volvo słynęła z samochodów typu kombi. Od kilkunastu lat specjalnością firmy stały się samochody typu SUV. Od czasu pierwszej generacji modelu XC90, każdy kolejny SUV marki Volvo okazywał się rynkowym sukcesem. Ten trend widać wyraźnie także na polskim rynku. Najchętniej wybieranym modelem szwedzkiego producenta w ubiegłym roku był model XC60 (4346 rejestracji, co stanowi 42% sprzedaży Volvo w Polsce).
Na drugim miejscu znalazł się model XC90 (1237 rejestracji), tuż przed XC40 (1253 rejestracje). Jak widać trzy najpopularniejsze modele Volvo w Polsce to SUV-y. Na czwartym miejscu znalazł się model V40/V40 Cross Country z wynikiem 1104 rejestracje. Za nim uplasowały się modele typu kombi: V60/V60 Cross Country (778 rejestracje), V90/V90 Cross Country (707 rejestracji), wyprzedzając flagową limuzynę S90 (699 rejestracji). Modele S60 i S60 Cross Country znalazły 322 właścicieli.
Volvo nadal produkuje silniki Diesla, ale zapowiada powolne odchodzenie od tego rodzaju napędu. W zeszłym roku tę wersję napędu wybrało 60% nabywców Volvo. To wciąż dużo, ale jeśli porównamy to z 2017 rokiem, gdy Diesle stanowiły 72% sprzedaży marki, widać dużą zmianę. W 2018 roku hybrydy typu plug-in stanowiły 1,7% sprzedaży Volvo (rok wcześniej było to ok. 1%). Wersje benzynowe stanowiły ponad 38% sprzedaży. Ogromną przewagę wersji benzynowych widać zwłaszcza w najmniejszych modelach. Aż 77% nabywców V40 oraz 60% kupujących model XC40 wybrało wersje zasilane etyliną.