Podczas gdy inni tracą, Lexus zyskuje

Lexus w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku (od stycznia do czerwca) sprzedał na całym świecie 360 045 samochodów. Marka osiągnęła 10 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W globalnej sprzedaży Lexusa wzrósł też udział aut hybrydowych.

article cover
INTERIA.PL

Dane z 2019 roku wskazują na duże zainteresowanie klientów nowym luksusowym sedanem ES oraz nowym kompaktowym crossoverem Lexusem UX. Zgodnie z oczekiwaniami urósł także rynek pojazdów luksusowych w Chinach.

O 34 procent wzrosła sprzedaż pojazdów z układem hybrydowym. W pierwszych sześciu miesiącach sprzedano 121 234 pojazdy, co stanowi aż 37% całej światowej sprzedaży. Do tej pory marka sprzedała już 1,5 mln samochodów z napędem hybrydowym.

“Jesteśmy zaszczyceni tym, że klienci na całym świecie wybierają nasze samochody. W tym roku do naszych salonów trafią też nowe modele Lexus RC F oraz RX. Cały czas staramy się wprowadzać nowinki technologiczne i innowacje do naszych samochodów, zachowując najwyższą dbałość o detale i wykonanie. Jako luksusowa marka dążymy do tego, by dostarczać niesamowite doświadczenia, które przekroczą oczekiwania klientów." - mówi Yoshiro Sawa, prezes Lexus International.

Wzrosty w Europie, Polska wśród kluczowych rynków

Mimo nieznacznie malejącego rynku premium w Europie (-2 %.), Lexus w pierwszej połowie 2019 roku kontynuował stabilne tempo wzrostu. Sprzedaż na poziomie 40 450 sztuk w okresie od stycznia do czerwca to o 5 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Znaczący wzrost odnotowano na kilku czołowych rynkach, takich jak Włochy (+51 %.), Niemcy (+33 %), Hiszpania (+19 %), Polska (+13 %), Francja (+12 %) i Wielka Brytania (+8 %).

Dwa zupełnie nowe modele - kompaktowy crossover UX oraz luksusowy sedan ES, znacząco przyczyniły się do wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie. Po zaledwie pięciu miesiącach od premiery sprzedano 8532 egzemplarze modelu UX, co potwierdza pozytywną reakcję rynku na pierwszego Lexusa w szybko rozwijającym się segmencie kompaktowych crossoverów.

Model ES może poszczycić się najwyższym wzrostem sprzedaży. Wprowadzony pod koniec 2018 roku model nowej generacji osiągnął pułap 3012 sztuk, co oznacza wzrost o 387 proc.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas