Pierwsza wiosna z nową Zakopianką. To najpiękniejsza droga w Polsce
Jeszcze do niedawna kojarzyła się z udręką i kilkukilometrowymi korkami, a dziś zachwyca, jako jedna z najpiękniejszych polskich dróg. Ten opis celnie definiuje drogę krajową 47 czyli popularną Zakopiankę pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. W tym roku, po raz pierwszy, możemy zobaczyć ją w wiosennej scenerii. Post GDDKiA udowadnia, że jest na czym zawiesić oko.

W skrócie
- Nowy odcinek Zakopianki DK47 pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem został oddany do użytku po wakacjach 2024 roku, oferując niespotykane dotąd walory widokowe.
- Droga doskonale wpisuje się w krajobraz Podhala i zwiększa przepustowość oraz bezpieczeństwo na trasie do Tatr.
- Inwestycja obejmuje nowoczesne rozwiązania inżynierskie, takie jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt i bezkolizyjne węzły, poprawiając komfort podróżowania.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Odcinek drogi krajowej nr 47 łączący Rdzawkę i Nowy Targ został oddany do użytku po wakacjach w 2024 roku. Stał się częścią popularnej Zakopianki, która słynęła z kilkukilometrowych korków i była zmorą osób podróżujących w góry. Nowoczesna arteria komunikacyjna nie tylko poprawiła przepustowość trasy, ale również urozmaiciła podróż o walory widokowe.
Pierwszy raz w wiosennej scenerii. DK47 zachwyca panoramą
Droga krajowa 47 pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem to część popularnej Zakopianki. Trasa wije się niczym potok, przecinając wzgórza, lasy i otwarte polany. Wszystko oczywiście na tle malowniczych Tatr, których nie da się nie zauważyć, a które powodują, że cały krajobraz wygląda niczym pocztówka z alpejskiej krainy. Tymczasem to polskie Podhale, niemniej urokliwe od austriackich Alp w którym przyroda właśnie budzi się do życia i jeszcze mocniej zachwyca przejeżdżających tędy kierowców
Widać to doskonale na najnowszych zdjęciach, udostępnionych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Pokazują one drogę, która doskonale wkomponowała się w otoczenie natury. Mimo, że asfaltowy pas nierzadko zajmuje sporą część prezentowanych ujęć, wtapia się w krajobraz niemal niezauważalnie. Zamiast zakłócać panoramę, droga staje się jej integralnym elementem, będącym przykładem nowoczesnego projektowania, które nie niszczy, a podkreśla piękno regionu.

DK47 to 16-kilometrowe przedłużenie Zakopianki. Prace nad nią rozpoczęto w 2008 roku
Oddana w 2024 roku droga DK47 liczy sobie 16,1 km długości i przebiega od gminy Rabka Zdrój do Nowego Targu, mijając po drodze wspomnianą Rdzawkę. Jest do droga klasy głównej przyśpieszonej, posiadająca po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, na której zlokalizowano 4 bezkolizyjne węzły - Obidowa, Kilkuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. To nie wszystko, jeśli chodzi o zastosowane rozwiązania inżynierskie.

Wzdłuż trasy znajdziemy 19 mostów, 12 wiaduktów i estakad, 8 przejść dla zwierząt i 10 przepustów. Najdłuższa przeprawa ma 687 m i jest zlokalizowana w Lasku, gdzie momentami przebiega nawet 24 m nad ziemią.
Cała inwestycja trwała kilkanaście lat, uwzględniając w tym prace przygotowawcze rozpoczęte w 2008 roku, decyzje inwestycyjne w 2017 i 2018 roku oraz rozpoczęcie budowy w lipcu 2020 roku. Ostatecznie droga została udostępniona kierowcom pod koniec wakacji 2024 roku, a to oznacza, że po raz pierwszy kierowcy mogą podziwiać ją w wiosennej scenerii.
Kluczowa droga łącząca Kraków z Tatrami. Wzmocniono bezpieczeństwo
Trasa znacząco wpłynęła na płynność ruchu po Zakopiance, skróciła czas przejazdu i zwiększyła bezpieczeństwo. Droga wyeliminowała też newralgiczne punkty, w których do tej pory powstawały dokuczliwe zatory i wypadki. Inwestycja połączyła Kraków z Tatrami i ma kluczowe znaczenie dla ruchu turystycznego i lokalnego.