Piękno starego audi

1 kwietnia w Essen rozpoczynają się największe na świecie targi oldtimerów Techno Classica.

Audi 225 Front Roadster
Audi 225 Front RoadsterInformacja prasowa (moto)

Najciekawszą ekspozycje zaprezentuje Audi. Z okazji 100-lecia istnienia marki w Essen pojawi się audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona.

Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich - czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp - opowiada własną, fascynującą historię - od audi Typ C "Alpensieger" z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.

Informacja prasowa (moto)

W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C "Alpensieger", którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi.

Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku.

Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach.

Samochód ten został zaprezentowany w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, audi 225 Front Roadster został zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.

Wyjątkową pozycję w historii marki zajmuje Audi 72. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszego po wojnie czterosuwowego modelu Auto Union 13 sierpnia 1965 roku oznaczało dla przedsiębiorstwa z Ingolstadt początek nowej ery. Wraz z Audi 72 zakończyły się czasy silników dwusuwowych w Auto Union i rozpoczął nowy etap historii.

W latach 1965 - 1968 sprzedano 85.000 egzemplarzy tego samochodu, który przypomniał światu nazwę Audi.

Kolejnym dużym krokiem na drodze powrotu do klasy Premium było Audi 100 z 1982 roku, wytyczające nowe standardy nie tylko pod względem współczynnika oporu powietrza. Nowoczesna stylistyka pozwoliła na uzyskanie wartości cw 0,30 - co było nowym rekordem światowym dla produkowanych seryjnie limuzyn.

Audi pochwali się w Essen także swoimi osiągnięciami jako twórca modeli koncepcyjnych. Sensacją został okrzyknięty na przykład zaprezentowany w 1991 roku na salonie we Frankfurcie model Audi quattro Spyder. Był to najbardziej konsekwentny projekt samochodu sportowego w dotychczasowej historii Audi. Studyjny model z czterosuwowym silnikiem V6 o mocy 174 KM, z aluminiowym nadwoziem i prędkością maksymalną 250 km/h pozostał jednak prototypem, chociaż kilkuset klientów "zapisało się" na ten samochód u dealerów Audi. Okazało się, że zapowiadana cena 100 000 marek była niemożliwa do realizacji.

Informacja prasowa (moto)

Temat sportu motorowego Audi Tradition zaprezentuje na Techno Classica 2009 modelami Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" i Audi R10 TDI. Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" od dawna jest legendą wśród fanów motoryzacji. Ten "Monster", jak go czasem nazywano, trzy razy z rzędu wygrał na - mierzącej 4301 metrów - górze w Colorado. Niezapomniany przy tym był podjazd Waltera Röhrla w 1987 roku, który po raz pierwszy pokonał górę w czasie krótszym niż jedenaście minut. Wyścig ten był jednocześnie ostatnim występem Audi Sport quattro S1 - już dwa lata wcześniej Audi wycofało się z Rallyesportu.

Audi R10 TDI jest pierwszym samochodem sportowym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans z olejem napędowym w zbiorniku zamiast benzyny - i to trzy razy z rzędu. W pamięci pozostaje przede wszystkim doskonały finisz z 2008 roku, gdy Audi R10 TDI, które pierwsze zwycięstwo odniosło w 2006 roku, pokazało plecy nowej i szybszej konkurencji ze stajni Peugeota. Wersja Audi R10 TDI z 2006 roku także pojawi się na Techno Classica w Essen.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas