Piątek 13-tego. Najbardziej pechowy dzień w roku?

Dostępne statystyki potwierdzają, że piątek to najniebezpieczniejszy dzień tygodnia na ulicach. 13 lutego br. to pierwszy z trzech tegorocznych "pechowych" piątków. Czy przesądni kierowcy mają rację i tego dnia faktycznie lepiej zostawić samochód w garażu?

.
.INTERIA.PL

Jak to jest z tym piątkiem 13-tego? Jeśli spojrzymy na policyjne statystyki, to nie ma wątpliwości, że piątek to dla kierowców najniebezpieczniejszy dzień tygodnia[1]. Z ostatnich dostępnych danych wynika, że w całym 2013 roku doszło do 35 847 wypadków drogowych, z których najwięcej odnotowano właśnie w piątki - aż 16,6% (5965 zdarzeń). Dla porównania, w poniedziałki zajmujące drugie miejsce w tym niechlubnym rankingu, miało miejsce o ponad 700 niebezpiecznych zdarzeń na ulicach mniej.

"Przyczyny takiego stanu rzeczy można wytłumaczyć wzmożonym ruchem na ulicach przed weekendem lub niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, m.in. deszczem, mgłą czy śliską nawierzchnią jezdni - mówi Konrad Milewski z Biura  Likwidacji  Szkód w Gothaer TU S.A.

W piątki 13-ego więcej szkód

Czy rzeczywiście w piątki 13-ego dochodzi do większej liczby szkód komunikacyjnych, które są zgłaszane ubezpieczycielowi, niż w "zwykłe piątki"? W zestawieniu ujęto liczbę zgłoszonych do ubezpieczyciela szkód komunikacyjnych, które miały miejsce w piątki 13-tego, ze zgłoszeniami z piątków wypadających 20-tego dnia tego samego miesiąca. Pod uwagę wzięto zarówno szkody likwidowane w ramach obowiązkowego AC jak i nieobowiązkowych polis AC, w latach 2010-2014.

W ciągu analizowanych 5 lat, w piątki 13-tego w Gothaer TU zarejestrowano łącznie 1198 zgłoszeń - o 6% więcej niż w "zwykłe" piątki.

"Rzeczywiście, liczba szkód, które wydarzyły się w piątki 13-ego i zostały do nas zgłoszone, jest nieco wyższa, jednak nie potwierdzałabym przesądu o pechowej trzynastce statystykami. Wszystkim kierowcom radzimy - ostrożności nigdy za wiele i to nieważne, w który dzień tygodnia"  - sugeruje Konrad  Milewski.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas