Peugeot rezygnuje z dźwigni zmiany biegów w 208 i 2008
Peugeot postanowił nie czekać do, niezapowiedzianego jeszcze, face liftingu 208 oraz 2008 i już teraz wprowadzić do ich wnętrza jedną, istotną zmianę.

Przez długie lata dźwignie skrzyń automatycznych, miały wiele wspólnego z manualnymi. Oprócz podobnych rozmiarów, wymagały przełączenia w konkretne miejsce, aby wybrać interesujące nas przełożenie. Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się jednak elektroniczne wybieraki "automatów".
Mają one wiele zalet. Przede wszystkim są zwykle łatwiejsze i przyjemniejsze w użyciu. Mogą też przybierać niewielkie rozmiary, co daje więcej możliwości pod względem stylistycznym oraz rozplanowania wnętrza.
Taki też niewielki, ale przyjemnie leżący w dłoni wybierak, Peugeot stosuje w swoich modelach od lat. Wychylenie do przodu aktywuje bieg wsteczny, do tyłu jazdę do przodu, a tryb parking uruchamiamy przyciskiem. Proste i wygodne.

Peugeot postanowił jednak pójść dalej w minimalizm i zastosował niewielki przełącznik, znany już z nowego 308. Pokryty jest satynowym chromem, podpórka na nadgarstek imituje włókno węglowe, a całość otoczona jest lakierem fortepianowym. Logika obsługi jest taka sama, jak w poprzednio stosowanym rozwiązaniu.
Nowy wybierak trafi do 208 oraz 2008 z 8-biegową skrzynią automatyczną oraz do ich elektrycznych odmian - e-208 i e-2008. W przypadku tych drugich przycisk M (do aktywacji trybu manualnego) jest zastąpiony przez B (włączający mocną rekuperację).
***