Peugeot Fractal. Sportowe auto... elektryczne
Czteromiejscowy kabriolet o sportowych aspiracjach ma być gwiazdą stoiska Peugeota na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Koncepcyjny samochód o nazwie Peugeot Fractal mierzy jedynie 3,81 m długości i 1,77 m szerokości. Dzięki niewielkim wymiarom i zastosowaniu nowoczesnych technologii auto waży zaledwie 1000 kg.
Charakterystyczną cechą pojazdu są krótkie - mierzące razem zaledwie 52 cm - zwisy dodające autu agresywnego charakteru. Umieszczone w narożnikach karoserii 19-calowe koła zapewniać mają dużą precyzję prowadzenia. W układzie zawieszenia zastosowano aktywne amortyzatory zapewniające regulację prześwitu od 7 cm do 11 cm.
Peugeot Fractal napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi o łącznej mocy 204 KM, zamontowanymi przy osiach pojazdu. Energia elektryczna magazynowana jest w baterii akumulatorów o pojemności 30 kWh. To wystarcza, by auto legitymowało się zasięgiem 450 km.
Osiągi powinny zadowolić nawet najbardziej wybrednych kierowców. Fractal przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i pokonuje pierwszy 1000 metrów w 28,8 s od startu.
Fractal to ukłon w stronę nowoczesnych technologii. Przedstawiciele Peugeota podkreślają, że około 80 proc. poszycia karoserii wykonano metodą druku 3D. W kabinie zastosowano kolejną wariację na temat - znanej chociażby z produkcyjnego 308 - koncepcji o nazwie i-Cocpit.
Na konsoli środkowej zamontowano 7,7-calowy, dotykowy ekran będący częścią systemu infotainment. O nagłośnienie dba rozbudowany system obejmujący m.in. - montowane z przodu - trzy głośniki średniotonowe, dwa "gwizdki", dwa głośniki wysokotonowe i subwoofer. O wrażenia akustyczne pasażerów tylnych siedzeń dbają dodatkowo dwa głośniki średniotonowe, dwa "gwizdki" i tuba. Ponadto w oparciach każdego z foteli zamontowano dwukanałowy system wzmacniający basy, dzięki któremu muzykę "odczuwać można całym ciałem".
Jak wam się podoba najnowszy projekt stylistów Peugeota?