Peugeot 9X8 coraz bliżej swego debiutu. Jego celem jest wygrana w Le Mans

Zaprezentowany po raz pierwszy w 2021 roku, wyczynowy Peugeot 9X8 już niebawem powalczy o tytuł w Długodystansowych Mistrzostw Świata. Pierwszy sprawdzian odbędzie się w lipcu na włoskim torze Monza.

Peugeot 9X8 coraz bliżej swego debiutu
Peugeot 9X8 coraz bliżej swego debiutumateriały prasowe

Peugeot 9X8 - rewolucyjny pojazd wyścigowy, który zaledwie rok temu zjechał z deski kreślarskiej - już niebawem będzie miał szanse udowodnienia swoich możliwości w trakcie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2022 (WEC) na torze Monza we Włoszech. Niezwykły prototyp weźmie udział 6-godzinnym wyścigu, podążając śladami swoich poprzedników podbijających Le Mans w niedalekiej przeszłości.

Ważący zaledwie 1030 kg Peugeot 9X8 został wyposażony w 2,6-litrowy, podwójnie doładowany silnik spalinowy V6 o mocy blisko 700 KM. Benzynowa jednostka, która odpowiada na tylny napęd, jest wspierana wysokowydajnym silnikiem elektrycznym o mocy 270 KM.

Projektując nowy hybrydowy samochód wyścigowy, zespół działu designu Peugeota chciał wykorzystać wszystkie elementy stylistyczne marki: sylwetkę przyczajonego kota, płynnie biegnące linie nadwozia zwieńczone sportowymi elementami, czyste i mocno wyprofilowane płaszczyzny boków samochodu oraz, rzecz jasna, charakterystyczny układ świateł z trzema śladami pazurów typowych dla marki.

Peugeot 9X8 w obiektywie Agnieszki Doroszkiewicz

Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 
Peugeot 9X8 

Za najbardziej zaskakujący element koncepcji 9X8, przedstawiciele Peugeota uważają jednak brak tylnego spojlera. Element ten, który po raz pierwszy pojawił się w wyścigach długodystansowych w Le Mans w 1967 roku i od tej pory stał się niekwestionowaną normą. Od 1971 roku nie pojawił się żaden samochód bez tylnego spojlera. Aż do teraz.

Celem Peugeota 9X8 jest 24-godzinny wyścig Le Mans

W ciągu 25 dni testowych Peugeot 9X8 przejechał ponad 10 000 kilometrów. Wyścigowa homologacja samochodu została wydana przy współpracy z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA). Głównym celem producenta jest udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w sezonie 2023, gdzie zmierzy się z konkurencją w nowoutworzonej klasie LMH.

W przeszłości Peugeot wygrał już trzykrotnie w Le Mans samochodami dwóch różnych generacji: modelem 905 z silnikiem benzynowym V10 w latach 1992 i 1993 oraz 908 z silnikiem V12 HDI-FAP w roku 2009. Peugeot 9X8 wyznacza początek nowej ery również dzięki technologiom, które się w nim pojawiają.

***

Czy wiedziałeś, że ubezpieczalnie oferują takie usługi?Interia.tv
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas