Peugeot 508 SPORT ENGINEERED. Hybryda o świetnych osiągach
Peugeot zobowiązał się, że do 2023 roku każdy z oferowanych przez markę modeli ma mieć swój odpowiednik z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
Krokiem do na drodze do osiągnięcia ambitnego celu jest koncepcyjny Peugeot 508 SPORT ENGINEERED, którego Francuzi zaprezentują w Genewie.
Samochód powstał w oparciu o nowego 508 w wersji hybrydowej, zoptymalizowano pod względem osiągów. Auto wyposażone jest w benzynowy silnik z rodziny PureTech o mocy 200 KM wspomagany przez dwa elektryczne motory trakcyjne. Słabszy, zintegrowany z benzynowym w rodzaj power-packa, napędza przednie koła i potrafi wspomóc jednostkę benzynową dodatkowymi 110 KM. Mocniejszy, odpowiadający za napęd tylnej osi, rozwija aż 150 kW czyli około 200 KM!
Systemowa moc układu przekracza 400 KM i 500 Nm, co nie pozostało bez wpływu na osiągi. Producent deklaruje, że Peugeot 508 SPORT ENGINEERED przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,3 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Peugeot 508 SPORT ENGINEERED
Sprint na 400 metrów ze startu stojącego zajmuje autu zaledwie 12,5. s. Pokonanie 1000 m - 23,2 s! Wrażenie robią też przyspieszenia w poszczególnych zakresach prędkości. Od 80 km/h do 120 km/h, co porównać można do typowego manewru wyprzedzania na drodze krajowej, auto wystrzeliwuje w - uwaga - 2,5 s! Zaledwie 9,5 s potrzeba, by przyspieszyć z 80 km/h do 180 km/h.
Zadbano też o bezpieczne zatrzymanie. Z przodu zastosowano wentylowane tarcze o imponującej średnicy 380 mm obsługiwane przez 4-tłoczkowe zaciski. Samochód porusza się na 20-calowych obręczach z oponami 245/35. Dla lepszego prowadzenia dokonano daleko idących modyfikacji w zawieszeniu. Rozstaw przednich kół zwiększył się aż o 24 mm, tylnych - o 12 mm.
Warto dodać, że silniki elektryczne służą nie tylko poprawie osiągów. Auto wyposażono w akumulatory trakcyjne o pojemności 11,8 kWh. W realnym ruchu mają one zapewniać elektryczny zasięg do 50 km.