Peugeot 408 debiutuje w Polsce. Ceny potrafią mocno zaskoczyć

Peugeot 408 jest bez wątpienia bardzo ciekawym i oryginalnym samochodem. Prawdopodobnie dlatego Francuzi postawili tylko na bogate wyposażenie i głównie mocne wersje. Co znalazło swoje odbicie w cenie.

Peugeot 408 to zupełnie nowa koncepcja

Podczas przedpremierowego pokazu 408, zapytaliśmy przedstawicieli Peugeota, jak klasyfikują swoją nowość. Jak określiliby jego nadwozie oraz do jakiego segmentu przyporządkowali. Dowiedzieliśmy się wtedy, że samochód ten z założenia ma wymykać się szufladkowaniu i być unikalną propozycją na rynku (choć po premierze producent zaczął używać określenia "fastback").

Coś w tym jest, ponieważ mamy do czynienia z liftbackiem, ale o muskularnym oraz podniesionym nadwoziu, a więc w stylu crossovera coupe. Technicznie 408 korzysta z rozwiązań z kompaktowego 308, ale mierząc 4,69 m już teoretycznie może zahaczać o klasę średnią.

Reklama

Peugeot 408 - wersje silnikowe i ceny

Gama silnikowa 408 nie jest zbyt rozbudowana i składa się z trzech odmian:

  • PureTech 130 EAT8 - 143 000 zł
  • Plug-in Hybrid 180 - 190 550 zł
  • Plug-in Hybrid 225 - 202 850 zł

Peugeot nie zdecydował się więc na zastosowanie mocniejszych odmian czysto benzynowych (nadal spotykanych w innych modelach koncernu), jak również nie uwzględnił wersji wysokoprężnej (zapewne z uwagi na coraz większą nagonkę na diesle). Z tego co zdradzili nam przedstawiciele marki, nie ma też planów na wersję z napędem na wszystkie koła (realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny z tyłu). Docelowo gama zostanie rozszerzona jedynie o wersję elektryczną.

Peugeot 408 - tylko bogate wyposażenie

Decydując się na zakup 408, mamy do wyboru wyłącznie bogato wyposażone wersje.

Allure (143 tys. zł)

  • 17-calowe alufelgi
  • reflektory LED
  • przyciemniane szyby
  • bezkluczykowe uruchamianie auta
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • wirtualne wskaźniki z ekranem 10 cali
  • nawigacja z ekranem 10 cali
  • tapicerka z elementami skóry ekologicznej

Allure Pack (149 500 zł)

  • 19-calowe alufelgi
  • system bezkluczykowy
  • tempomat adaptacyjny
  • system wykrywania pieszych
  • wykrywanie pojazdów w martwym polu
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • kamera cofania

GT (160 350 zł)

  • tapicerka z alcantary
  • podgrzewana kierownica
  • elektryczna klapa bagażnika
  • asystent utrzymujący pojazd na pasie ruchu
  • wskaźniki 3D

Ceny Peugeota 408 nie są więc niskie, ale nadal niższe od tego, ile trzeba zapłacić za 508. Hierarchia pozostała więc zachowana. Topowa odmiana kosztuje 213 700 zł, a więc nie jest znacząco droższa od bazowej hybrydy. Spodziewamy się więc, że osoby decydujące się na taki napęd i auto w tym przedziale cenowym, będą chętnie wybierać właśnie wersję ze szczytu gamy.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 408
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy