Paryż: SUV od BMW
BMW zaprezentuje w Paryżu prototyp nowego SUV-a, czyli concept X1.
Wersja produkcyjna tego kompaktowego pojazdu, który w nomenklaturze BMW należy do segmentu SAV (Sport Activity Vehicle), powinna ujrzeć światło dzienne w ciągu najbliższego roku.
X1 ma wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniom klientów, którzy kierowani rosnącymi cenami paliw, odwracają się do dużych SUV-ów.
Prototyp X1 ma 4.46 m długości, a więc niemal 11 cm mniej niż X3. Rozstaw osi to 2.76 m; to już tylko o 4 cm mniej niż w X3. Natomiast wysokość wynosi 1.54 m, czyli o całe 13 mniej niż w najmniejszym obecnie SUV-ie BMW.
Na razie nie znane są rozwiązania techniczne zastosowane w prototypie. Na pewno będzie posiadał napęd na wszystkie koła, natomiast tajemnicą pozostaje źródło napędu.
Badania rynkowe wskazują, że segment kompaktowych SUV-ów będzie należał w najbliższych czasach do najdynamiczniej rozwijających się. Nic dziwnego, producenci wmówili już klientom, że w mieście najlepiej spisują się pseudoterenowe samochody z napędem na cztery koła. Teraz klienci doszli jednak do wniosku, że są one zbyt paliwożerne, więc trzeba im udostępnić mniejsze wersje dużych SUV-ów. Dlatego oprócz BMW prace nad takimi autami prowadzą m.in. Mercedes i Audi.