Parkowanie smartów: WAPARK odpowiada

Wczoraj opublikowaliśmy materiał o problemie wynikającym z parkowania na 2 miejscach parkingowych 4 samochodów marki smart (dwumiejscowe auto miejskie o długości 2,5 metra). Zgodnie z logiką i zdrowym rozsądkiem opłacone zostały 2 miejsca, a dowody uiszczenia opłaty zostały umieszczone na deskach rozdzielczych samochodów zaparkowanych z przodu. Jednak ku zaskoczeniu właścicieli aut na dwa pozostałe samochody zostały nałożone kary (po 50 PLN) za "brak wniesienia opłaty parkingowej". Tutaj możesz przeczytać materiał temu poświęcony. A poniżej odpowiedź rzecznika prasowego firmy WAPARK odnoszący się do tej kwestii.

Wczoraj opublikowaliśmy materiał o problemie wynikającym z parkowania na 2 miejscach parkingowych  4 samochodów marki smart (dwumiejscowe auto miejskie o długości 2,5 metra).  Zgodnie z logiką i zdrowym rozsądkiem opłacone zostały 2 miejsca, a dowody uiszczenia opłaty zostały umieszczone na deskach rozdzielczych samochodów zaparkowanych z przodu. Jednak ku zaskoczeniu właścicieli aut na dwa pozostałe samochody zostały nałożone kary (po 50 PLN) za "brak wniesienia opłaty parkingowej".   Tutaj możesz przeczytać materiał temu poświęcony.  A poniżej odpowiedź rzecznika prasowego firmy WAPARK odnoszący się do tej kwestii.

Muszę przyznać (...) problem (...) jest zupełnie nietypowy i "premierowy" w lawinie spraw, jakie rozpatrujemy. Parkowanie 4 zamiast 2 pojazdów na dwóch miejscach parkingowych w SPPN jest pomysłem rzeczywiście niebanalnym i świadczy o tym, że nasza polska fantazja i pomysłowość jest naprawdę niepowtarzalna.

Niestety, odpowiedź na zadane (...) pytanie jest bardzo prosta (...). Otóż w SPPN nie płacimy za wykorzystanie konkretnej powierzchni parkingowej tylko za "postój pojazdu na terenie drogi publicznej' (Regulamin SPPN - Uchwała Rady Gminy Warszawa-Centrum z 15 kwietnia br.). A opłatę za parkowanie obowiązany jest wnieść "kierowca parkujący pojazd w obszarze obowiązywania SPPN" (regulamin SPPN pkt. II). Jak powszechnie wiadomo, "kierowca - to osoba prowadząca samochód" (Słownik Języka Polskiego). Nie jest raczej możliwe, aby być kierowcą jednocześnie dwóch samochodów.

Reklama

W Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego nie płacimy za konkretne miejsce parkingowe tylko za postój pojazdu na drodze publicznej. Wszystkie miejsca na drodze publicznej, nawet te nieoznakowane przy pomocy oznakowania poziomego, są miejscami płatnymi. Właśnie dlatego kontrolerzy mogą wystawiać wezwania także tym kierowcom, którzy parkują samochody w miejscach niedozwolonych (np. na zakazie postoju) ale w obszarze Strefy wyznaczonej znakami D-44 i D-45.

Jeśli chodzi o (...) pytanie "czym różnią się 2 samochody o długości 2,5 metra zaparkowane jeden za drugim na jednym miejscu parkingowym od ponad pięciometrowej limuzyny zajmującej to samo miejsce?" odpowiadam: otóż różnią się tym, że są to 2 samochody, a nie jeden i mają dwóch kierowców, a nie jednego. Poza tym to 2 pojazdy wjeżdżają do Strefy, dwa pojazdy korzystają z drogi publicznej, dwa pojazdy emitują spaliny, dwa pojazdy parkują - a nie jeden. Idąc (...) tokiem myślenia należałoby zapisać w Regulaminie, iż kierowcy pojazdów o dużych gabarytach, zajmujących więcej niż jedno miejsce parkingowe jak np. autobus, powinni wykupić od razu 3 bilety. Reasumując, doceniam (...) pomysł ze "smartami" jednak muszę stwierdzić, że pozostaje on w sprzeczności z Regulaminem SPPN.

Jeśli zaś chodzi o wystawione (...) wezwania, jedyne co mogę doradzić, to skorzystanie z Trybu Odwoławczego. Jeśli złamano (...) Regulamin po raz pierwszy jest duża szansa na pozytywne rozpatrzenie (...) reklamacji.

Z poważaniem

Urszula Lisowska - Ścisły

Rzecznik Prasowy

WAPARK

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: regulamin | opłaty | pojazdy | samochody | parkowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy