Pancerny Mercedes S 600 Guard

Mercedes wzbogaca gamę samochodów opancerzonych o bazującą na klasie S limuzynę S 600 Guard. Model zapewnia ochronę balistyczną na najwyższym poziomie, zgodnym z klasą odporności VR9 (dotyczy również stref przeszklonych).

Mimo zastosowania licznych środków ochronnych S 600 Guard jest z zewnątrz niemal nie do odróżnienia od standardowego modelu.
Mimo zastosowania licznych środków ochronnych S 600 Guard jest z zewnątrz niemal nie do odróżnienia od standardowego modelu.Mercedes

Mercedes ma obecnie najszerszą ofertę modeli opancerzonych dostępnych fabrycznie. Gama Guard obejmuje klasy E, M, S oraz G - łącznie 9 wersji, spełniających wymogi klas odporności od VR4 (ochrona przed amunicją dużego kalibru) do VR7 (zabezpieczenie przed możliwością ataku terrorystycznego, ostrzałem z broni wojskowej oraz odłamków z granatów i ładunków wybuchowych). Teraz dołącza do nich S 600 Guard.

Nadwozie: stal, włókna aramidowe i polietylen

S 600 Guard korzysta z koncepcji zintegrowanej ochrony, opartej na wieloletnich doświadczeniach Mercedes-Benz w budowaniu specjalnych aut opancerzonych. Komponenty ochronne ze specjalnej stali są montowane między strukturą nadwozia a karoserią już na etapie produkcji. Dodatkowe zabezpieczenie przed odłamkami zapewniają elementy z włókien aramidowych i polietylenu oraz system zakładkowy, w ramach którego wykorzystuje się połączenie różnych materiałów. Po raz pierwszy opancerzenie niemal całkowicie pokrywa podwozie pojazdu, co według Mercedesa jest unikalną cechą w segmencie. Integralną częścią koncepcji ochronnej są szyby o zróżnicowanej grubości, od wewnątrz pokryte poliwęglanem.

W rezultacie limuzyna S 600 Guard jako pierwszy model na rynku uzyskała homologację potwierdzającą najwyższy stopień ochrony balistycznej, zgodny z klasą odporności VR9 (na bazie wytycznych BRV 2009). W przypadku ładunków wybuchowych nowa "eska" Guard spełnia wymagania dyrektywy ERV2010 oraz niemieckiego Federalnego Biura Policji Kryminalnej.

Luksusowe wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwaS 600 Guard po raz pierwszy oferowany jest zarówno w wersji 4-, jak i 5-osobowej. Jego przydatność na co dzień zwiększa 350-litrowy bagażnik oraz wysoka ładowność. Model występuje z takim samym wyposażeniem jak klasa S (m.in. luksusowy tylny fotel z podnóżkiem, konsola biznesowa do pracy, poduszki w tylnych pasach bezpieczeństwa, rozpylacz zapachów, system noktowizyjny, inteligentne oświetlenie LED-owe, aktywny tempomat z funkcją półautonomicznej jazdy w korkach - śledzi poprzedzające auto i skręca do 30 km/h, asystent hamowania reagujący na ruch poprzeczny na skrzyżowaniach).

Ponadto, Mercedes oferuje dodatkowe elementy zaprojektowane specjalnie z myślą o wersji Guard, w tym: nieprzeźroczyste rolety tylnych okien, podgrzewane szyby - przednią i boczne, system alarmowy, automatyczny system przeciwgaśniczy, układ zabezpieczający przed wnikaniem szkodliwych gazów do kabiny, hydrauliczny napęd ciężkich bocznych okien, przegubowe lampy LED-owe do czytania oraz lodówkę dla pasażerów tylnych foteli.

Widlasta "dwunastka" o mocy 530 KM

Do napędu S 600 Guard służy benzynowa jednostka V12 o mocy 530 KM i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego, po raz pierwszy współpracująca z 7-biegową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC. Model wyróżnia się niższym od poprzednika zużyciem paliwa i osiągami, które w razie potrzeb umożliwiają natychmiastową ucieczkę ze strefy zagrożenia. Z powodu wyższej masy własnej prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 210 km/h.

Zawieszenie AIRMATIC - stały prześwit

Układ jezdny S 600 Guard wykorzystuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z aktywną kontrolą tłumienia. W związku z wyższą masą własną, wzmocniono i przeprojektowane wybrane elementy zawieszenia oraz zmieniono oprogramowania funkcji ESP® czy ASR. Tak jak w standardowej klasie S, system AIRMATIC utrzymuje stały prześwit samochodu niezależnie od obciążenia i niweluje różnicę w odległości od podłoża spowodowaną opancerzeniem podwozia.

Inżynierowie wzmocnili także układ hamulcowy S 600 Guard. Z przodu zaopatrzono go w 6-tłoczkowe zaciski oraz tarcze o większej średnicy, podobnie z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje ogumienie Michelin PAX typu run-flat z dodatkowym systemem pomiaru ciśnienia - nawet po uszkodzeniu pozwala ono pokonać dystans 30 km.

Tak jak modele seryjne, samochody z serii Guard objęte są pełną gwarancją producenta; można je serwisować w autoryzowanych serwisach Mercedesa na całym świecie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas