Oto tegoroczny bolid F1 zespołu Ferrari

​Ferrari dzisiaj zaprezentowało oficjalnie nowy bolid Formuły 1 o nazwie F138. Samochód ten ma umożliwić Fernando Alonso zdobycie tytułu mistrza świata.

Ferrari F138
Ferrari F138Informacja prasowa (moto)

W tym roku przepisy nie pozwoliły na zbyt daleko idące zmiany. Bolidy wciąż, chociaż już ostatni rok będą napędzane jednostkami V8 o pojemności 2.4 l. Natomiast w przyszłym roku świat F1 czeka rewolucja, bowiem wysokoobrotowe "fałósemki" zostaną zastąpione silnikami V6 turbo o pojemności 1.6 l.

Ferrari F138

Ferrari F138, którym zespół będzie rywalizował na torach w 2013 roku 
Ferrari F138, którym zespół będzie rywalizował na torach w 2013 roku 
Ferrari F138, którym zespół będzie rywalizował na torach w 2013 roku 
Ferrari F138, którym zespół będzie rywalizował na torach w 2013 roku 

F138 to już 59. samochód Formuły 1 zaprojektowany przez Ferrari. Nazwa pochodzi o połączenia liczb oznaczających bieżący rok (13) i liczby cylindrów silnika (V8). Co więcej, ten rok jest ósmym i ostatnim rokiem stosowanie jednostek tego typu.Ferrari przyznaje, że przepisy nie pozwoliły na daleko idące zmiany, dlatego F138 jest rozwinięciem zeszłorocznego F2012. Włosi zaznaczają jednak, że niemal każda część została zmodernizowana.Nie zmieniła się metoda mocowania zawieszenia, zmiany stylistyczne dotknęły tylną część nadwozia, dzięki temu można było inaczej poprowadzić wydech. Wloty powietrza nad kokpitem zostały przeprojektowane, podobnie jak te z boku nadwozia. Wszystko po to, by przy jak najmniejszych stratach aerodynamicznych zapewnić silnikowi odpowiednie chłodzenie.

Tylna część samochodu szczególnie w dolnej części jest znacznie węższa niż wcześniej, natomiast spojlery stanowią rozwinięcie tych stosowanych pod koniec zeszłego roku.Bardzo ograniczone zmiany dotknęły jednostkę napędową (modernizacji zabraniają przepisy), KERS pozostał na swoim miejscu, czyli w na dole centralnej części samochodu. Duży nacisk położono na zmniejszenie jego wymiarów i wagi. Warto dodać, że samochody pokazywane podczs premiery zwykle podlegają jeszcze znacznym modyfikacjom przed pierwszym wyścigiem. Przed zespołami teraz 12 dni testów na torze, a to właśnie testy weryfikują wszelkie wyliczenia i wyniki uzyskane podczas sesji w symulatorach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas