Ostatni wyprodukowany Polonez odzyska swój blask

Mirosław Domagała

Mirosław Domagała

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
264
Udostępnij

​22 kwietnia 2002 roku wyprodukowano ostatni polski samochód osobowy. Był to Polonez w wersji kombi.

W sumie powstało ponad milion egzemplarzy Poloneza. Dziś te stają się poszukiwane przez kolekcjonerów
W sumie powstało ponad milion egzemplarzy Poloneza. Dziś te stają się poszukiwane przez kolekcjonerówArkadiusz ZiółekEast News

Polonez został zaprezentowany w 1977 roku, a oficjalnie produkcja seryjna rozpoczęła się w maju 1978 roku. Systematycznie modernizowany model przetrwał w produkcji niemal ćwierć wieku, w tym czasie w FSO na Żeraniu powstało ponad 1,06 mln egzemplarzy Poloneza, a szczyt jego popularności przypadł na lata 90. ubiegłego wieku.

Ostatni wyprodukowany FSO Polonez

Ostatnim w historii wyprodukowanym Polonezem było niebieskie kombi. Wówczas nikt jeszcze nie wiedział, że niebieski Polonez, który 22 kwietnia 2002 roku powstał na Żeraniu jest ostatnim polskim samochodem osobowym...

Ostatni Polonez nie trafił na rynek, ale został za darmo przekazany jednej z warszawskich fundacji charytatywnych. Po kilku latach trafił do kolejnej, ale cały czas posiadał oryginalne naklejki, które jasno identyfikowały go, jako ostatni egzemplarz Poloneza w historii.

FSO Polonez (1978)

FSO Polonez (1978)

FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)Motor

Polonez uratowany. Właśnie przechodzi remont

W końcu auto zostało "porzucone" przy ulicy z kartką "na sprzedaż". Przypadkiem zainteresowani się nim fani modelu, w efekcie Polonez pojawił się w Muzeum Motoryzacji i Techniiki w Opaczy Kolonii.

Następnie Polonez trafił do Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie, które kilka dni temu poinformowało, że rozpoczyna kompleksowy remont.

Jak widać, Polonez wymaga sporego nakładu pracy, całkowicie odbudować trzeba będzie np. progi samochodu. Muzeum chce zakończyć remont do kwietnia, tak by ostatni egzemplarz odzyskał swój blask na swoje 21. urodziny.

***

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Moto Flesz - odcinek 74. Dlaczego elektryki nigdy nie będą tanie
      Moto Flesz - odcinek 74. Dlaczego elektryki nigdy nie będą tanieINTERIA.PL
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      217
      Super
      relevant
      18
      Hahaha
      haha
      12
      Szok
      shock
      16
      Smutny
      sad
      1
      Zły
      angry
      0
      Lubię to
      like
      Super
      relevant
      264
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Dołącz do nas
      Przejdź na