Opel Insignia Country Tourer z polskimi cenami
Chociaż oficjalna premiera uterenowionej Insignii – modelu Insignia Country Tourer – zaplanowana została na wrześniowy salon we Frankfurcie, polscy klienci już dziś składać mogą zamówienia na najnowsze dziecko Opla. Ceny rozpoczynają się od kwoty 128 500 zł.
Przedstawiciele niemieckiej marki podkreślają, że mamy do czynienia z topowym modelem Insignii. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. wspomaganie ruszania pod górę, przednią kamerę Opel Eye (wraz z alarmem przedkolizyjnym, wykrywaniem pieszych oraz układem automatycznego hamowania awaryjnego w mieście), system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, asystenta świateł długich oraz automatyczne światła mijania z funkcją wykrywania tunelu.
Komfort zapewniają: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy system sterowania zapłonem oraz ergonomiczne fotele z wielostopniową regulacją. O rozrywkę i łączność dba radio R 4.0 IntelliLink współpracujące z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie jest również osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar oferujący m.in. usługi takie jak rezerwacja hotelu czy wyszukiwanie miejsca parkingowego.
Początkowo w ofercie jednostek napędowych znajdziemy dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM zestawiony z napędem na przednie koła (ceny od 150 800 zł). Standardem jest sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Jako opcję zamówić można ośmiostopniową przekładnię automatyczną.
Dla zwolenników jednostek o zapłonie iskrowym przygotowano silnik 1,5 l Direct Injection Turbo rozwijający 140 lub 165 KM. Do wyboru są sześciobiegowa skrzynia ręczna lub sześciostopniową przekładnia automatyczna. Ceny tych wersji to 128 500 i 132 500 zł.
W późniejszym okresie, ofertę uzupełni topowy "benzyniak" 2.0 Turbo (260 KM) oraz diesel 2.0 CDTI (210 KM), obydwa standardowo łączone ze skrzynią automatyczną i napędem 4x4. Kosztować będą one, odpowiednio, 165 000 zł i 174 500 zł.
Na tle podstawowych odmian Insignia Country Tourer wyróżnia się m.in. zwiększonym o 25 mm prześwitem i pakietem osłon. Tak jak w pozostałych wersjach, tak i w uterenowionej, napęd na wszystkie koła dostępny jest seryjnie w topowych odmianach, a jako opcja tylko dla 170-konnego diesla. W napędzie tym, zamiast tradycyjnego tylnego mechanizmu różnicowego, który przenosi jednakową ilość momentu obrotowego na każde z tylnych kół, w Oplu Insignii Country Tourer zastosowano dwa sterowane elektrycznie sprzęgła wielotarczowe, które umożliwiają precyzyjne przekazywanie mocy na poszczególne koła. Aby przeciwdziałać tendencji do podsterowności podczas pokonywania ciasnych zakrętów, system przekazuje więcej momentu obrotowego na koło po zewnętrznej stronie łuku, uwzględniając położenie pedału przyspieszenia i kierownicy.
Opel stawia też na personalizację. Ci, którzy zdecydują się na modele: Insignia Country Tourer, Sports Tourer lub Grand Sport będą mieli do wyboru niemal nieograniczoną gamę opcji stylistycznych. Jakim cudem? Ten cud nosi nazwę Opel Exclusive i obejmuje spersonalizowane kolory zewnętrzne lakieru. W przyszłości klient będzie mógł wybrać kolor swojego auta spoza standardowych i oferowanych w kolekcji Exclusive. Zespół Opel odtworzy konkretny odcień, który klient sobie zażyczy. Wystarczy podać konkretny wzór, na przykład: zdjęcie lub kolor krawata. Ciekawe, co na to lakiernicy...?