Od 2022 roku rajdy po nowemu. Dojazdówka tylko na prądzie

Rada Światowa FIA zatwierdziła nowe przepisy dla przyszłej klasy Rally1 (obecnie WRC), które wejdą w życie w 2022 roku. Zdecydowano, że w mistrzostwach świata pojawią się nowe samochody w technologii hybrydowej z silnikami spalinowymi i elektrycznymi.

Szczegóły i specyfikacje techniczne zostaną opracowane w sezonie 2020, kolejny rok ma być przeznaczony na testy - potwierdziła Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA).

Główny napęd nowych samochodów będzie nadal stanowić turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1,6 litra. Dodatkowo rajdówki będą wyposażone w silniki elektryczne o mocy 100 kW. Będą to jednostki standardowe pozwalające przejeżdżać na dojazdówce przez miasta i tereny zabudowane wyłącznie na energii elektrycznej. Załogi będą mogły także korzystać z dodatkowej mocy na odcinkach specjalnych.

Reklama

O możliwości wprowadzenia samochodów hybrydowych do mistrzostw świata mówiło się już od dość dawna. Niektóre zespoły fabryczne były tej koncepcji przeciwne, zapowiadały nawet, że wprowadzenie hybryd spowoduje, że definitywnie wycofają się z rywalizacji.

Czy tak się stanie? - dzisiaj trudno przewidzieć. Dwa kolejne sezony mistrzostw świata WRC (2020-21) będą rozegrane według obecnie obowiązujących przepisów. Na starcie w 2020 roku zabraknie jednak teamu fabrycznego Citroena, który po przejściu sześciokrotnego mistrza świata Francuza Sebastiena Ogiera do Toyoty, całkowicie wycofał się z rywalizacji.


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy