Obwodnica Warszawy zostanie dziś zamknięta. Poważne utrudnienia dla kierowców
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o konieczności zamknięcia tunelu pod Ursynowem w ciągu drogi ekspresowej S2 na Południowej Obwodnicy Warszawy. W nocy z soboty na niedzielę odbędą się tam obowiązkowe ćwiczenia służb policyjno-ratunkowych. Kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość.
W najbliższy weekend 19-20 października w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy odbędą się ćwiczenia służb ratunkowych. Jak poinformował warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - od godziny 23:45 w sobotę nie będzie można przejechać przez tunel na Ursynowie, a kierowcy będą musieli liczyć się z dużymi utrudnieniami. Celem ćwiczeń jest sprawdzenie procedur dotyczących bezpieczeństwa oraz współpracy zaangażowanych służb.
W nocy z soboty na niedzielę w tunelu w ciągu drogi ekspresowej S2 odbędą się obowiązkowe ćwiczenia. Wezmą w nich udział wszystkie służby - PSP, Policja, Pogotowie Ratunkowe, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Inspekcja Transportu Drogowego, służby Wojewody Mazowieckiego, m.st. Warszawy oraz GDDKiA.
Mieszkańców Warszawy czekają poważne utrudnienia
Zmiany w organizacji ruchu nastąpią już od godziny 20:00 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów. Na początek zamknięte zostaną lewe i środkowe pasy ruchu w obu nawach tunelu. Następnie zostanie zamknięta nawa północna w kierunku Poznania, a ruch z niej będzie przełożony do nawy południowej biegnącej w kierunku Terespola. Około godz. 23.45 zamknięta zostanie nawa południowa, a tym samym nie będzie możliwości przejechania przez tunel.
Zakończenie ćwiczeń zaplanowane jest na niedzielę 20 października. Od wczesnych godzin porannych ruch będzie stopniowo przywracany. Niewykluczone, że większość z utrudnień zniknie już po godzinie 5 rano i kierowcy będą mogli odetchnąć z ulgą.
Tunel pod Ursynowem domknął obwodnicę Warszawy
Tunel pod Ursynowem to jeden z najdłuższych i najbardziej nowoczesnych tuneli w Polsce. Ma 2335 metrów długości, a sytuację wewnątrz nieustannie monitorują 134 kamery. Od grudnia 2021 roku stanowi ważną cześć Południowej Obwodnicy Warszawy.
Całą trasę podziemnego przejazdu dziennie pokonuje średnio 76 tys. aut. Telewizyjny system dozoru wykrywa niebezpieczeństwa takie jak pojawienie się pieszego, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. Ponadto obiekt objęty systemem odcinkowego pomiaru prędkości. Na całej jego długości obowiązuje ograniczenie do 80 km/h.