Nowy Volkswagen Phaeton na horyzoncie

Dziennikarze Bloomberga donoszą, że już w styczniu, podczas salonu samochodowego w Detroit, zadebiutuje prototyp drugiej generacji Phaetona. W nowym wydaniu limuzyna ma powrócić do północnoamerykańskiej oferty VW.

Phaeton jest montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Powstaje tam także Bentley Continental Flying Spur.
Phaeton jest montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Powstaje tam także Bentley Continental Flying Spur.Volkswagen
Zgodnie z życzeniem Piëcha, Phaeton był w stanie jechać przez 24 godziny z prędkością 300 km/h w temperaturze powietrza sięgającej 50 st. Celsjusza, utrzymując w kabinie 22 st.

Zaprezentowany w 2002 r. Phaeton był spełnionym marzeniem Ferdynanda Piëcha, obecnego prezesa rady nadzorczej koncernu VW. Zaprojektowany z najwyższą starannością, nie cieszył się jednak szczególnym zainteresowaniem. W USA sprzedawano go jedynie przez 3 lata (łącznie niewiele ponad 2 tys. sztuk), a i w Europie nie zdobył planowanej popularności. W 2003 r. nabywców znalazło 250 z zakładanych 3000 sztuk. Realizacja rocznego planu sprzedaży na poziomie 20 tys. aut zajęła ponad 3 lata.

Volkswagen próbował przyciągnąć klientów, przeprowadzając kolejne modyfikacje limuzyny. Ostatni lifting Phaeton przeszedł w 2010 r. Wtedy też trafił do Chin, gdzie spotkał się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem - w latach 2010, 2011 i 2012 jego światowa sprzedaż skoczyła z około 3 tys. do, odpowiednio, 7,5, 11,1 i 10,2 tys. sztuk. To jednak nadal niewiele w porównaniu do wyników uzyskanych przez klasę S i serię 7 (ponad 60 tys. egzemplarzy w 2012 r.) czy A8 (34 tys.).

Volkswagen Phaeton

Kolejny Phaeton coraz bliżej (czytaj artykuł)

Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen

Volkswagen nie ma jednak zamiaru składać broni i pracuje właśnie nad drugą generacją Phaetona. Limuzyna powstanie na płycie podłogowej Audi A8, a dzięki szerszemu zastosowaniu aluminium ma być lżejsza (i bardziej oszczędna) od poprzednika. Poza wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawi się także wariant hybrydowy.

Przy okazji, auto powróci do północnoamerykańskiej oferty VW. Wprowadzenie do tamtejszej palety modelowej limuzyny oraz nowego SUV-a ma być receptą na impas, jaki Niemcy przeżywają obecnie w USA. Po dwóch latach wzrostów, osiąganych głównie za sprawą nowej Jetty i Passata, sprzedaż niemieckiej marki zaczęła spadać - w I półroczu br. o 0,9 proc., do 206,8 tys. sztuk. W tym samym czasie cały rynek nowych aut w Stanach Zjednoczonych wzrósł o 7,7 proc.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas