Nowy system antykradzieżowy w autach Toyoty

Co piąty nowy samochód sprzedawany w Polsce to Toyota. Nic więc dziwnego, że japońskie auta cieszą zainteresowaniem złodziei. Jednak nowe samochody otrzymują aż trzy systemy antykradzieżowe.

Chodzi o urządzenie antykradzieżowe nowej generacji, system znakowania SelectaDNA oraz chromowane nakrętki antykradzieżowe.

Meta System w autach Toyoty

W nowych osobowych Toyotach dostępne jest już nowe zabezpieczenie - Meta System w technologii Bluetooth Low Energy. To rozwiązanie najnowszej generacji, które zostało stworzone specjalnie do aut Toyoty. Dzięki zastosowaniu wielopunktowej blokady rozproszonej, uniemożliwiającej nieautoryzowane przejęcie lub sklonowanie sygnału uruchamiającego silnik, system ma bardzo wysoki poziom skuteczności.

Z punktu widzenia kierowcy urządzenie jest bezobsługowe. System w ogóle nie angażuje uwagi użytkownika pojazdu, nie wymaga dodatkowych czynności z jego uruchamianiem czy dezaktywacją. W przypadku kradzieży lub zgubienia kluczyków, kierowca jest identyfikowany przy pomocy karty autoryzacyjnej funkcjonującej w technologii Bluetooth Low Energy.

Reklama

Nowe zabezpieczenie antykradzieżowe Meta System o wartości 1995 zł obecnie dostępne jest w promocyjnej cenie 200 zł w modelach Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR, Camry, RAV4, Highlander i Land Cruiser.

Znakowanie SelectaDNA

Po rekomendacji policji nowe samochody Toyoty zamówione po 1 października 2021 roku - Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR, Camry, Prius, Prius Plug-in, RAV4, Highlander i Land Cruiser - otrzymały system znakowania SelectaDNA, który sprawia, że auto staje się mało atrakcyjnym przedmiotem kradzieży ze względu na wysokie ryzyko wykrycia nawet po rozłożeniu go na części.

SelectaDNA to system kryminalistycznego znakowania pojazdów i poszczególnych części technologią syntetycznego DNA z mikroznacznikami. Umożliwia identyfikację samochodów przy pomocy prostych technik policyjnych. Co ważne, w systemie SelectaDNA znakowane są części i podzespoły są trwale oznakowane, co sprawia, że stają się dla przestępców bezużyteczne.

Zadaniem SelectaDNA jest odstraszenie potencjalnych sprawców kradzieży. Auto oznakowane jest w sposób widoczny i trwały - na szybach umieszczane są dwie duże naklejki ostrzegawcze oraz specjalny kod znakujący. Etykiety z identycznym kodem znajdują się także we wnętrzu samochodu. Usunięcie oznakowań z elementów pojazdu jest praktycznie niemożliwe. Są one odporne na usuwanie mechaniczne i temperaturę, a producent gwarantuje trwałość danych na oznakowanych elementach przez minimum 5 lat. Unikalne zabezpieczenie o wartości 1000 zł stosowane jest w nowych autach Toyoty bezpłatnie.

Koła zabezpieczone przed kradzieżą

Toyota wzmocniła też bezpieczeństwo felg aluminiowych w nowych samochodach, które należą potencjalnie do najbardziej narażonych na kradzież elementów auta. Wszystkie nowe Toyoty, które w standardzie wyposażone są w felgi aluminiowe, otrzymują chromowane nakrętki antykradzieżowe. 

***


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy