Nowy silnik Hyundaia. Ma palić mniej niż 5 l/100!

Po silniku Fiata - 0,9 l multiair, Volkswagena - 1,2 l TSI i Forda - 1,0 l ecoboost swoje osiągnięcia w dziedzinie downsizingu zaprezentowali Koreańczycy.

Silnik znajdzie zastosowani m.in. w modelu i20
Silnik znajdzie zastosowani m.in. w modelu i20INTERIA.PL

W ofercie Hyundaia (i - najprawdopodobniej - siostrzanej Kii) pojawi się niebawem nowa, turbodoładowana jednostka napędowa. Czterocylindrowy, benzynowy silnik oznaczony symbolem T-GDI ma pojemność 1,2 l (1248 cm3), szesnastozaworową głowicę, turbinę o zmiennej geometrii i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc nowej jednostki nie została ujawniona, ale można się spodziewać, że motor rozwijać będzie ok. 110 KM.

Jego największą zaletą ma być jednak porównywalne z jednostkami wysokoprężnymi zużycie paliwa. Hyundai deklaruje, że silnik emitować ma mniej niż 110 gramów CO2 na km, co przekłada się na zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas