Nowy Range Rover Sport HST i zmiany na rok modelowy 2016
Range Rover zapowiedział rozszerzenie oferty swojego luksusowego SUVa.
Już 1 kwietnia na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutuje Range Rover Sport w wersji HST. Ma ona stanowić pomost pomiędzy słabszymi wersjami silnikowymi, a 550-konną SVR. Pod jej maską znajdziemy znane z obecnej oferty 3-litrowe V6 z kompresorem, ale wzmocnione o 40 KM do 380 KM. Nie wiemy jeszcze jak ta zmiana wpłynęła na osiągi, ale 340-konna odmiana rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s.
Auto z zewnątrz wyróżnia się zmienionymi reflektorami z matowymi obwódkami, czarnym dachem i nowym spojlerem. Range Rover Sport HST porusza się seryjnie na 21-calowych felgach, za którymi kryją się 20-calowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są obręcze w rozmiarze 22 cali.
Modyfikacje objęły również układ jezdny, który nieco utwardzono, a także zredukowano przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. O tym, że mamy do czynienia z Range Roverem, który nie jest skonfigurowany z myślą o poruszaniu się poza utwardzonymi drogami, świadczy brak reduktora, a także zmieniony system Terrain Response z trybem Dynamic.
Poza wersja HST brytyjski producent planuje wprowadzić kilka modyfikacji w ramach gamy modelu Sport. Jest wśród nich otwierana gestem klapa bagażnika (wystarczy machnąć nogą pod zderzakiem), lepszej jakości kamery pokazujące obraz dookoła samochodu, a także nowe funkcje systemu InControl Protect. Pozwala on na zdalne sprawdzanie poziomu paliwa, otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie świateł i uruchamianie klaksonu. W razie wypadku przy jego pomocy możemy również wezwać pomoc.
Range Rovera Sport z nowymi elementami wyposażenia będzie można zmawiać od kwietnia, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów latem. Terminy te dotyczą też wersji HST, ale oferowana będzie ona tylko na rynku północnoamerykańskim, chińskim, rosyjskim oraz na Bliskim Wschodzie.