Nowy Phaeton w rozmiarze Audi A6?

Volkswagen rozważa zmniejszenie przyszłej generacji Phaetona, aby mógł on konkurować z limuzynami pokroju BMW serii 5 i Mercedesa klasy E - pisze amerykański serwis Edmunds.

Volkswagen Phaeton
Volkswagen PhaetonVolkswagen

Druga generacja Phaetona, która na rynek ma trafić w okolicach 2015 lub 2016 roku, powstanie na nowej, modułowej platformie dla modeli koncernu VW z silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Mimo porażki sprzedażowej, jaką okazała się pierwsza odsłona modelu, Volkswagen - choćby ze względów wizerunkowych - chce zachować w swojej ofercie limuzynę pozycjonowaną znacznie wyżej od popularnego Passata.

Ale jak wysoko? Według doniesień Edmunds.com nowy Phaeton miałby być odpowiednikiem Audi A6, a nie A8, jak dotychczas - łatwiej bowiem sprzedać Volkswagena za 50 tys. dolarów niż za 100. Przy okazji model mógłby konkurować w USA z "pełnowymiarowymi" sedanami, takimi jak Chrysler 300. - Musimy ustalić, czego potrzebujemy, że konkurować o klientów. Ale mamy wiele możliwości - powiedział dziennikarzom serwisu Kevin Joostema, menedżer produktu VW USA.

Volkswagen bardzo potrzebuje wzmocnienia oferty za oceanem. Od dwóch lat notuje tam regularne spadki, które doprowadziły już do zmiany szefa lokalnego oddziału i "poluzowania" ambitnych celów na najbliższe miesiące. Tymczasem rynek nowych aut w USA regularnie rośnie - i jest drugim co do wielkości na świecie po Chinach. Ratunkiem ma być m.in. nowy SUV (więcej w ramce obok).

Volkswagen Phaeton - krótka historia

Zgodnie z życzeniem Piëcha, Phaeton był w stanie jechać przez 24 godziny bez przerwy z prędkością 300 km/h w temperaturze powietrza sięgającej 50 st. Celsjusza, utrzymując w kabinie temperaturę na poziomie 22 st.

Phaeton - zaprezentowany w 2002 r. - był spełnionym marzeniem Ferdynanda Piëcha, obecnego prezesa rady nadzorczej koncernu VW. Zaprojektowany z najwyższą starannością, nie cieszył się jednak zainteresowaniem klientów. W Stanach Zjednoczonych sprzedawano go jedynie przez 3 lata (łącznie niewiele ponad 2 tys. sztuk), a i w Europie nie zdobył zakładanej popularności. W 2003 r. nabywców znalazło 250 z zakładanych 3000 sztuk. Realizacja rocznego planu sprzedaży Phaetona na poziomie 20 tysięcy sztuk trwała ponad 3 lata.

Volkswagen próbował zwiększyć zainteresowanie klientów, przeprowadzając kolejne modyfikacje limuzyny. Ostatni lifting Phaeton przeszedł w 2010 r. Wtedy też trafił do Chin, gdzie spotkał się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem - w latach 2010, 2011 i 2012 jego światowa sprzedaż skoczyła z około 3 tys. do około 10 tys. sztuk. To jednak nadal niewiele w porównaniu do wyników uzyskanych przez klasę S i serię 7 (po ponad 60 tys. egzemplarzy w 2012 r.).

Volkswagen Phaeton

Kolejny Phaeton coraz bliżej (czytaj artykuł)

Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen

Volkswagen Phaeton jest ręcznie składany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas