Nowy Peugeot 208 Gti oficjalnie

Podczas targów w Paryżu zadebiutuje produkcyjna wersja Peugeota 208 Gti. I tak jak prototyp, pokazany pół roku temu w Genewie, będzie napędzana 1,6-litrowym, turbodoładowanym benzyniakiem o mocy 200 KM.

Wspomniana jednostka napędowa pochodzi z modelu RCZ. Dokładne osiągi 208 Gti nie zostały jeszcze ujawnione, ale Peugeot deklaruje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów potrwa mniej niż 7 sekund. Swoje zasługi ma w tym niewielka masa własna samochodu - 1160 kg.

Zawieszenie 208 GTi zostało względem "cywilnych" wersji obniżone i utwardzone. Zmieniono także charakterystykę układu kierowniczego, a rozstaw kół zwiększono o 10 mm z przodu oraz o 20 mm z tyłu. Auto porusza się na 17-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 205/45. Za nimi kryją się wentylowane tarcze o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu.

Reklama

Czym Peugeot 208 GTi różni się od zwykłej wersji? Z zewnątrz można dostrzec zmienioną atrapę chłodnicy, tylny zderzak z dyfuzorem i podwójną końcówką wydechu, chromowane obudowy lusterek bocznych oraz logo GTi na tylnych słupkach. W kabinie wzrok przyciągają m.in.: skórzane obicia deski rozdzielczej oraz sportowych foteli, czerwone przeszycia tapicerki, spłaszczona w dolnej części kierownica z logo GTi oraz aluminiowe pedały.

Zokazji premiery 208 GTi, Peugeot przygotował także limitowaną wersję samochodu. Auto pokryte lakierem Satin Pearlescent White wyróżniają barwy francuskiej flagi w dolnej części przedniego zderzaka. Wyposażenie standardowe obejmuje nawigację satelitarną, wysokiej jakości nagłośnienie i jubileuszową tabliczkę z numerem wyprodukowanego egzemplarza.

Nowy Peugeot 208 GTi trafi do sprzedaży w Europie wiosną 2013 roku.

Maciej Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy