Nowy Opel Corsa. Póki co elektryczny

Kolejna odsłona Corsy została zaprezentowana, ale póki co w wersji elektrycznej. Na pozostałe odmiany będziemy musieli jeszcze poczekać.

Opel Corsa-e
Opel Corsa-eOpel

Nowa Corsa powstała na platformie modularnej koncernu PSA i jest technicznym bliźniakiem niedawno zaprezentowanego Peugeota 208. Opel zadbał jednak o typową dla swoich modeli stylistykę i trzeba przyznać, że auto prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Wielkością nie różni się znacząco od poprzednika (4,06 m długości, a więc o 4 cm więcej), ale jest o 48 mm niższa, co nadaje jej bardziej dynamicznego wyglądu.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel

We wnętrzu oprócz 7-calowego ekranu systemu multimedialnego, znajdziemy również 10-calowy wyświetlacz pełniący rolę wskaźników. Opel zdecydował się na szczęście na pozostanie przy tradycyjnym panelu klimatyzacji.

Pod maskę nowej Corsy trafią 3-cylindrowe silniki 1.2 PureTech (75, 100 i 130 KM) oraz diesel 1.5 BlueHDi (100 KM). Opel co prawda jeszcze tego nie zdradził, ale takie jednostki napędzają wspomnianego wcześniej Peugeota 208.

Obecnie zaprezentowana Corsa to wersja elektryczna, korzystająca z motoru rozwijającego 136 KM oraz 260 Nm. Pozwala on na przyspieszenie do 100 km/h w 8,1 s. Duża bateria o pojemności 50 kWh zapewnia zasięg do 330 km na jednym ładowaniu.

Opel Corsa-eOpel
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas