Nowy Lexus CT jeszcze w tym roku?

Nowa generacja luksusowego, kompaktowego hatchbacka Lexus CT ma się pojawić jeszcze w tym roku i będzie oparta na tej samej platformie, co najnowszy model Toyoty Prius.

Lexus CT 200h
Lexus CT 200hInformacja prasowa (moto)

Atmosfera medialna wokół najmniejszego auta japońskiego producenta jest od pewnego czasu dość burzliwa. W magazynach i na portalach motoryzacyjnych pojawiają się pogłoski, że dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym Lexus CT 200h ma zostać wycofany z oferty albo że kolejna generacja będzie crossoverem.

Tym razem tajwański portal U-Car powołując się na zagraniczne informacje podaje, że prace nad nowym Lexusem CT 200h są kontynuowane i kolejnej generacji modelu można się spodziewać już w sierpniu tego roku. Auto będzie oparte na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture) i wykorzysta hybrydową jednostkę napędową Toyoty Prius czwartej generacji.

Jeśli wiadomości o postępach prac są prawdziwe, informacje o platformie i napędzie są jak najbardziej wiarygodne - aktualny model Lexusa CT wielkością odpowiada Priusowi trzeciej generacji i ma tę samą jednostkę napędową, więc sięgnięcie po nowe, a już sprawdzone rozwiązania to rzecz naturalna.

Wykorzystanie platformy TNGA pozwala konstruować samochody o większej funkcjonalności i bezpieczeństwie, a jednocześnie daje dużą swobodę stylizacji nadwozia. Dzięki wykorzystaniu w niej nowatorskich metod produkcji, takich jak spawanie laserowe i klejenie, zastosowaniu zoptymalizowanej, pierścieniowej struktury przestrzennej ramy, a także użyciu na dużą skalę stali o podwyższonej wytrzymałości udało się z jednej strony obniżyć środek masy pojazdu, a z drugiej zwiększyć sztywność nadwozia o 60 procent. Efektem jest znaczna poprawa stabilności i innych własności jezdnych samochodu oraz komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Umożliwia to także tworzenie pojazdów o bardziej atrakcyjnej linii i przestronnym wnętrzu.

Hybrydowa jednostka napędowa nowego Priusa pozwoliła zmniejszyć zużycie paliwa w stosunku do poprzedniego modelu o ok. 15%. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy 1,8 l o rekordowej sprawności cieplnej 40%, osiąganej dotąd wyłącznie przez silniki wysokoprężne, a także mniejsze i lżejsze silniki elektryczne o większej wydajności, elektroniczny sterownik mocy o stratach mniejszych o 20% i nowe przekładnie o obniżonych stratach energii wskutek tarcia.

Czy Lexus istotnie pokaże w tym roku nową wersję kompaktowego hatchbacka, czy też zastąpi go miejskim crossoverem, np. podobnym do koncepcyjnego Lexusa UX, przedstawionego w ubiegłym roku w Paryżu? Wprowadzenie na rynek crossovera jest jak najbardziej prawdopodobne - ten format stał się bardzo modny, a za bazę może posłużyć Toyota C-HR. Z drugiej strony, spora rzesza klientów zdecydowanie woli zwinne, praktyczne hatchbacki i nigdy nie przesiądzie się do crossoverów. Może więc Lexus zaprezentuje i jedno, i drugie?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas