Nowy i-Cockpit Peugeota

Peugeot zaprezentował nowe wcielenie architektury wnętrza o nazwie i-Cockpit. Rozwiązanie, które trafiło m.in. do popularnych modeli 208 i 308, doczekało się właśnie drugiej odsłony.

Nowy i-Cockpit Peugeota
Nowy i-Cockpit PeugeotaInformacja prasowa (moto)

Zmodernizowane wnętrze nawiązuje do oryginalnej koncepcji - zmniejszenia kierownicy i umieszczenia zegarów wysoko na desce rozdzielczej, co zapewniać ma intuicyjną obsługę. Największą nowością jest rezygnacja z klasycznych zegarów. Peugeot zdecydował się na elektroniczny panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Rozwiązanie, do złudzenia przypomina te, stosowane obecnie przez Audi czy Mercedesa.

Funkcję centrum sterowania systemami pokładowymi, podobnie jak do tej pory, pełni dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali, który nie jest już wkomponowany w deskę rozdzielczą. Można odnieść wrażenie, że styliści wzorowali się na "wolnostojących" ekranach oferowanych przez Mercedesa.

Wyświetlacz współpracuje z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay i posiada funkcję MirrorLink pozwalającą wykorzystać go w roli "przedłużenia" smartfona. Oba ekrany wyświetlać mogą informacje z nawigacji opracowanej przez firmę TomTom. System może się pochwalić mapą 3D i informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym.

Fizyczne przyciski i pokrętła ograniczono do minimum. Większością funkcji, jak np. ustawieniami nawigacji, steruje się z dotykowego ekranu.

Nowy i-Cockpit PeugeotaInformacja prasowa (moto)

W stosunku do poprzedniego rozwiązania przeprojektowano również kierownicę, która została spłaszczona u góry, by zapewnić kierowcy lepszy widok wskaźników. Użytkownikom spodobają się zapewne dwa duże, zabudowane w konsoli środkowej, uchwyty na kubki i dzielony centralny podłokietnik.

Nowy i-Cockpit PeugeotaInformacja prasowa (moto)

Pierwszym autem, które otrzyma i-Cockpit drugiej generacji będzie najprawdopodobniej nowy Peugeot 3008, który zadebiutować ma z początkiem października na Paris Motor Show. Samochód trafi do salonów jeszcze przed końcem roku.

Nowy i-Cockpit Peugeota 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas