Nowy Citroen C4 ma polskie ceny. Auto za mniej niż 100 tys. zł
Citroen C4 przeszedł w ostatnim czasie modernizację, w ramach której zmieniono wygląd i poprawiono fotele. Francuski model po liftingu można już zamawiać. Niestety nie ma możliwości kupienia wersji z silnikiem Diesla.
Citroen C4 w ramach modernizacji został dostosowany do obecnej filozofii stylistycznej francuskiej marki. Pojawiło się nowe logo marki oraz bardziej kanciasty przód. Z przodu również auto zostało wyposażone w charakterystyczną trzyelementową sygnaturę świetlną. Zmodernizowano również tył - mamy nowe lampy (także trzyelementowe) oraz napis "CITROEN" znajdujący się na środku czarnego panelu łączącego światła.
Zmiany zaszły również wewnątrz. Francuzi przeprojektowali fotele - poprawili podparcie oraz regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. O komfort podróży ma również dbać znajdujące się w standardowym wyposażeniu zawieszenie z hydraulicznymi poduszkami. W topowej wersji wyposażenia, Max, oba modele będą oferować siedmiocalowy wyświetlacz wskaźników (zamiast dotychczasowego 5,5 calowego).
Chętni na Citroena C4 będą mogli zdecydować się na dwa warianty hybrydowe (co prawda producent określa je mianem "Hybrid", ale układom zdecydowanie bliżej do miękkich hybryd). Pierwszy generuje 100 KM, drugi 136 KM. W obu napędach bazą jest doskonale znany z innych modeli koncernu Stellantis trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2. Co prawda na stronie importera nie ma takiej informacji, ale kiedy wejdziemy w konfigurator, zobaczymy, że w C4 dostępne jest również ze wspomnianym silnikiem benzynowym 1,2 bez wsparcia układu elektrycznego. W takiej wersji jednostka generuje 130 KM. W tym miejscu warto przypomnieć, że w momencie prezentacji zmodernizowanego modelu producent zapowiadał, że wersja benzynowa będzie wciąż oferowana na wybranych rynkach. Niestety w ofercie nie znajdziemy już wersji wysokoprężnej, dostępnej jeszcze w egzemplarzach sprzed modernizacji.
Klienci mogą wybrać również jeden z dwóch wariantów elektrycznych. Mamy tutaj odmianę 136-konną z akumulatorem o pojemności 50 kWh zapewniającym do 354 km zasięgu oraz wersję o mocy 156 KM, której akumulator o pojemności 54 kWh ma pozwolić na przejechanie do 416 km.
Zarówno wersje spalinowe, jak i elektryczne oferowane są w tych samych wersjach wyposażenia:
W standardowej, You, znajdziemy m.in.:
- 16-calowe felgi stalowe z kołpakami
- reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED
- 10-calowy ekran multimediów
- 5,5-calowy wyświetlacz wskaźników
- łączność z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
- czujniki parkowania z tyłu
- system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu
- w przypadku wersji elektrycznych także jednofazowa ładowarka o mocy 7,4 kW czy funkcja e-Remote control w aplikacji My Citroen, która pozwala na sterowanie ładowaniem i temperaturą w kabinie
Odmiana Plus zawiera dodatkowo:
- 18-calowe felgi stalowe z kołpakami
- zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- regulację odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- fotele Advanced Comfort z pianką o wysokiej gęstości i zwiększonej grubości
- kamerę cofania
- elektrycznie składane lusterka boczne
W wariancie Business można liczyć również na:
- 18-calowe felgi aluminiowe
- system nawigacji online 3D
- 7-calowy wyświetlacz wskaźników
- kamerę cofania HD
- przednie i boczne czujniki parkowania
- adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go
- system monitorowania martwego pola
- dostęp bezkluczykowy
Topowa odmiana Max zawiera:
- ruchomą podłogę bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach
- przyciemniane szyby w tylnych drzwiach
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Ceny Citroena C4 zaczynają się jeszcze poniżej kwoty 100 tys. zł, choć nieznacznie. Za C4 w standardowej odmianie wyposażenia zapłacimy 99 900 zł. W przypadku e-C4 ceny są już wyższe i zaczynają się od 138 900 zł. Wprawne oko zauważy, że spalinowe C4 w topowej odmianie wyposażenia jest znacznie tańsze od najtańszej odmiany elektrycznej. Między cenami początkowymi dwóch takich aut jest aż 18 tys. różnicy. Cennik Citroena C4 i Citroena e-C4 prezentuje się następująco: