Nowe Suzuki Alto

Japoński oddział Suzuki zaprezentował kolejną, ósmą już, generację popularnego na rodzimym rynku modelu Alto.

Suzuki Alto
Suzuki AltoSuzuki

Model ten jest jednym ze sztandarowych przedstawicieli segmentu kei car - niewielkich pojazdów zaprojektowanych z myślą o użytkowaniu w zatłoczonych miastach. Auta te cieszą się w Japonii dużą popularnością ze względu na różnego rodzaju przywileje podatkowe i ubezpieczeniowe (więcej o kei cars w ramce obok).

Suzuki Alto (1979)Suzuki

Nadwozie nowego Alto nawiązuje wyglądem do pierwszej generacji modelu z 1979 roku (zdj. obok, poniżej). W porównaniu z poprzednikiem rozstaw osi wzrósł do 246 cm - i to przy długości niespełna 340 cm. W rezultacie samochód może pochwalić się stosunkowo przestronną kabiną. Ma najdłuższy w klasie przedział pasażerski (204 cm).

Źródłem napędu Alto jest 3-cylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 660 cm3. Klienci będą mieli do wyboru odmianę wolnossącą i doładowaną, z napędem na przednie lub wszystkie koła, z 5-stopniową skrzynią ręczną lub przekładnią bezstopniową.

Według japońskiego cyklu pomiarowego nowe Alto ma zużywać zaledwie 2,7 l/100 km. To między innymi zasługa niewielkiej masy własnej, która, zależnie od wersji, względem poprzednika spadła nawet o 60 kg. Gotowy do drogi pojazd z przednim napędem i ręczną skrzynią waży jedynie 610 kg.

Suzuki Alto będzie sprzedawane tylko w Japonii.

Suzuki Alto

Suzuki Alto

Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki
Suzuki Alto (2015)Suzuki

msob/motoryzacja.interia.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas