Nowe Suzuki Alto
Japoński oddział Suzuki zaprezentował kolejną, ósmą już, generację popularnego na rodzimym rynku modelu Alto.
Model ten jest jednym ze sztandarowych przedstawicieli segmentu kei car - niewielkich pojazdów zaprojektowanych z myślą o użytkowaniu w zatłoczonych miastach. Auta te cieszą się w Japonii dużą popularnością ze względu na różnego rodzaju przywileje podatkowe i ubezpieczeniowe (więcej o kei cars w ramce obok).
Nadwozie nowego Alto nawiązuje wyglądem do pierwszej generacji modelu z 1979 roku (zdj. obok, poniżej). W porównaniu z poprzednikiem rozstaw osi wzrósł do 246 cm - i to przy długości niespełna 340 cm. W rezultacie samochód może pochwalić się stosunkowo przestronną kabiną. Ma najdłuższy w klasie przedział pasażerski (204 cm).
Źródłem napędu Alto jest 3-cylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 660 cm3. Klienci będą mieli do wyboru odmianę wolnossącą i doładowaną, z napędem na przednie lub wszystkie koła, z 5-stopniową skrzynią ręczną lub przekładnią bezstopniową.
Według japońskiego cyklu pomiarowego nowe Alto ma zużywać zaledwie 2,7 l/100 km. To między innymi zasługa niewielkiej masy własnej, która, zależnie od wersji, względem poprzednika spadła nawet o 60 kg. Gotowy do drogi pojazd z przednim napędem i ręczną skrzynią waży jedynie 610 kg.
Suzuki Alto będzie sprzedawane tylko w Japonii.
Suzuki Alto
Suzuki Alto
msob/motoryzacja.interia.pl