Nowe połączenie z A4 wygląda już dobrze. Obwodnica Oświęcimia na półmetku

GDDKiA pochwaliła się postępem prac na południowej obwodnicy Oświęcimia. Po 19 miesiącach ponad połowa nowego odcinka jest już gotowa. Droga połączy miasto z powstającą droga ekspresową S1 i autostradą A4. Kiedy pojadą nią samochody?

Postęp prac na drodze krajowej nr 44.
Postęp prac na drodze krajowej nr 44.GDDKiAmateriały prasowe

Trwa budowa nowej drogi krajowej 44

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała zdjęcia z postępu prac na obwodnicy Oświęcimia (w ciągu drogi krajowej nr 44), prowadzącej  od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S, do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grójeckiej. Po 19 miesiącach poziom zaawansowania inwestycji wynosi 54 proc.

Oświęcim połączy się z A4. Udogodnień będzie więcej

Nowy odcinek ominie miasto od południa i zapewni kierowcom połączenie z drogą ekspresową Mysłowice - Bielsko-Biała, a także z autostradą A4. Obwodnica Oświęcimia będzie drogą o parametrach klasy GP. Będzie miała przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu. Droga krajowa nr 44 zostanie również połączona z trasą S1 poprzez węzeł Oświęcim, Wolską w Jedlinie, Wojewódzką w Pławach, a także z drogą Legionów (DW933), Jagiełły (DW948)oraz z rondem z ul. Zatorską (obecna DK44) w Oświęcimiu.

Postęp prac na drodze krajowej nr 44.GDDKiAmateriały prasowe

Kiedy otwarcie obwodnicy Oświęcimia?

Pracę nad drogą krajową 44 rozpoczęły się w listopadzie 2022 roku, a zgodnie z planem inwestycja ma być gotowa w drugiej połowie 2025 roku. Wybudowanie ponad 9-kilometrowego odcinka pochłonie ok. 500 mln złotych. Z unijnych funduszy przeznaczono na tę budowę nowej drogi 164,4 mln złotych.

Inwestycja na DK 44 obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę obwodnicy o łącznej długości 9,04 km,
  • budowę 4 skrzyżowań,
  • budowę węzła drogowego typ WC,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. wiadukty, mosty, przepusty melioracyjne),
  • budowę i rozbiórkę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe, wykonanie zieleni drogowej, ekranów akustycznych.
Kierowca busa ukarany za kłęby dymu i niezgodne z przepisami oświetleniePolicjaPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas