Nowe nieoznakowane radiowozy policji. Zaskakujący dobór marek

Polscy policjanci zwykle jeżdżą oznakowanymi Toyotami Corollami, a rolę nieoznakowanych radiowozów pełnią BMW serii 3. Policja kupuje jednak samochody różnych marek, więc kierowcy nie powinni być zdziwieni, kiedy zatrzyma ich na przykład załoga nieoznakowanego SsangYonga.

Policjanci z Torunia kupili dziewięć nowych radiowozów. Pierwszy z prawej to najbardziej oryginalny wybór - SsangYong Torres
Policjanci z Torunia kupili dziewięć nowych radiowozów. Pierwszy z prawej to najbardziej oryginalny wybór - SsangYong TorresPolicja

Toruńska policja pochwaliła się niedawno zakupem nowych radiowozów, które zasilą komendy w samym Toruniu oraz Dobrzejewicach. W sumie zakupiono dziewięć samochodów ze środków policji oraz lokalnych samorządów. Nie podano jednak ile kosztowały nowe pojazdy.

Tym co najbardziej zwraca uwagę, jest dobór niektórych modeli. Zaskoczeniem nie jest z pewnością kupno Kii Sportage - dwa oznakowane egzemplarze trafią do komisariatu dla gmin Oborowo i Czernikowo, a kolejny zobaczymy na ulicach Torunia. Koreański SUV nieraz już wybierany był przez policję. Obecnie za najtańszy egzemplarz Sportage trzeba zapłacić 133 tys. zł, w której to cenie otrzymujemy silnik 1.6 T-GDI o mocy 160 KM, pozwalający na sprint do 100 km/h w 9,9 s.

Oznakowane Kie Sportage wykorzystywane są przez wiele jednostek policji w PolscePolicja

Polskich policjantów można było także zobaczyć wcześniej za kierownicą Hyundaia i30, a dwa takie egzemplarze trafią do funkcjonariuszy w Toruniu. Nie wiemy na jaką wersję się zdecydowano, ale ceny zaczynają się od 96 tys. zł za egzemplarze z wolnossącym silnikiem 1.5 DPI o mocy 96 KM, przystosowanym do zasilania LPG. Miejmy jednak nadzieję, że policjanci wybrali jakąś mocniejszą odmianę, ponieważ ta przyspiesza do 100 km/h w 13,4 s.

Znajomo wygląda także oznakowane kombi, jakie trafi na ulice Torunia, ale wbrew pozorom nie jest to Toyota Corolla, tylko bliźniacze Suzuki Swace. Za auto napędzane układem hybrydowym o mocy 140 KM (0-100 km/h w 9,4 s) trzeba zapłacić przynajmniej 129 tys. zł.

Bez wątpienia oryginalnym wyborem są dwa nieoznakowane egzemplarze Renault Megane. Obecna generacja występuje tylko jako elektryczny SUV, ale mało kto wie, że w sprzedaży jest też spalinowa wersja. Renault Polska w czerwcu ubiegłego roku przywróciło do oferty Megane GrandCoupe, czyli sedana poprzedniej generacji. Auto dostępne jest tylko z silnikiem 1.3 TCe 140 KM (0-100 km/h w 9,6 s), a wyceniono je na 88 tys. zł.

Renault Megane GrandCoupe kupimy tylko z silnikiem 1.3 TCe 140 KMPolicja

Zdecydowanie najciekawszym wyborem jest jednak nieoznakowany SsangYong Torres. To prawdopodobnie pierwszy egzemplarz tego SUV-a klasy średniej w posiadaniu polskiej policji. Chociaż więc auto zwraca na siebie uwagę swoją kanciastą stylistyką, raczej nikt nie domyśli się, że poruszają się nim policjanci. Auto dostępne jest tylko z silnikiem 1.5 GDI Turbo 163 KM (0-100 km/h w 10 s) i kosztuje przynajmniej 140 tys. zł.

interiaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas