Nowe nieoznakowane radiowozy policji. Zaskakujący dobór marek
Polscy policjanci zwykle jeżdżą oznakowanymi Toyotami Corollami, a rolę nieoznakowanych radiowozów pełnią BMW serii 3. Policja kupuje jednak samochody różnych marek, więc kierowcy nie powinni być zdziwieni, kiedy zatrzyma ich na przykład załoga nieoznakowanego SsangYonga.
Toruńska policja pochwaliła się niedawno zakupem nowych radiowozów, które zasilą komendy w samym Toruniu oraz Dobrzejewicach. W sumie zakupiono dziewięć samochodów ze środków policji oraz lokalnych samorządów. Nie podano jednak ile kosztowały nowe pojazdy.
Tym co najbardziej zwraca uwagę, jest dobór niektórych modeli. Zaskoczeniem nie jest z pewnością kupno Kii Sportage - dwa oznakowane egzemplarze trafią do komisariatu dla gmin Oborowo i Czernikowo, a kolejny zobaczymy na ulicach Torunia. Koreański SUV nieraz już wybierany był przez policję. Obecnie za najtańszy egzemplarz Sportage trzeba zapłacić 133 tys. zł, w której to cenie otrzymujemy silnik 1.6 T-GDI o mocy 160 KM, pozwalający na sprint do 100 km/h w 9,9 s.
Polskich policjantów można było także zobaczyć wcześniej za kierownicą Hyundaia i30, a dwa takie egzemplarze trafią do funkcjonariuszy w Toruniu. Nie wiemy na jaką wersję się zdecydowano, ale ceny zaczynają się od 96 tys. zł za egzemplarze z wolnossącym silnikiem 1.5 DPI o mocy 96 KM, przystosowanym do zasilania LPG. Miejmy jednak nadzieję, że policjanci wybrali jakąś mocniejszą odmianę, ponieważ ta przyspiesza do 100 km/h w 13,4 s.
Znajomo wygląda także oznakowane kombi, jakie trafi na ulice Torunia, ale wbrew pozorom nie jest to Toyota Corolla, tylko bliźniacze Suzuki Swace. Za auto napędzane układem hybrydowym o mocy 140 KM (0-100 km/h w 9,4 s) trzeba zapłacić przynajmniej 129 tys. zł.
Bez wątpienia oryginalnym wyborem są dwa nieoznakowane egzemplarze Renault Megane. Obecna generacja występuje tylko jako elektryczny SUV, ale mało kto wie, że w sprzedaży jest też spalinowa wersja. Renault Polska w czerwcu ubiegłego roku przywróciło do oferty Megane GrandCoupe, czyli sedana poprzedniej generacji. Auto dostępne jest tylko z silnikiem 1.3 TCe 140 KM (0-100 km/h w 9,6 s), a wyceniono je na 88 tys. zł.
Zdecydowanie najciekawszym wyborem jest jednak nieoznakowany SsangYong Torres. To prawdopodobnie pierwszy egzemplarz tego SUV-a klasy średniej w posiadaniu polskiej policji. Chociaż więc auto zwraca na siebie uwagę swoją kanciastą stylistyką, raczej nikt nie domyśli się, że poruszają się nim policjanci. Auto dostępne jest tylko z silnikiem 1.5 GDI Turbo 163 KM (0-100 km/h w 10 s) i kosztuje przynajmniej 140 tys. zł.