Nowe Mitsubishi L200 zadebiutowało w Genewie

Piąta generacja pick-upa Mitsubishi - połączenie auta użytkowego z SUVem.

Mitsubishi L200
Mitsubishi L200magazynauto.pl

Obecnie oferowane Mitsubishi L200 produkowane jest już od 9 lat i w tym czasie z taśm fabryki zjechało 1,3 miliona samochodów. Czas więc był najwyższy na nowy model, który został oficjalnie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie.

Mitsubishi L200 V generacja

Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi
Mitsubishi L200Mitsubishi

To już piąta generacja pick-upa Mitsubishi, która została zaprojektowana tak, aby zachowując swoje użytkowe i terenowe właściwości, jak najbardziej zbliżyć się do SUVów. Widać to chociażby w opisie wyglądu nadwozia, w którym producent używa takich określeń jak "atletyczna stylistyka" czy też "ekspresyjny kształt". Dla potencjalnych kupujących bardziej istotna będzie jednak informacja o tym, że skrzynia ładunkowa ma długość 1520 mm i 475 mm głębokości, a maksymalna masa holowanej przyczepy to nawet 3100 kg (zależnie od wybranej wersji). Co również ważne, nadwozie wykonano z blach o wzmocnionej, w porównaniu do poprzednika, wytrzymałości, a także ma ono lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

Mitsubishi L200Mitsubishi

Sporą wagę przywiązano do wnętrza L200, które wygląda niczym w SUVie, a nie pick-upie, będącym z założenia autem roboczym. Przypomina ono teraz Outlandera, z którego zapożyczono panel klimatyzacji (opcjonalnie automatyczna dwustrefowa) oraz radio i nawigację. Taka sama jest też kierownica oraz monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego. Mitsubishi podkreśla też, że zauważalnie poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych, a także pojawiły się chromowane elementy oraz takie pokryte lakierem fortepianowym.

Mitsubishi L200Mitsubishi

Nowe L200 ma też zapewniać wyższy komfort podróżowania, dzięki zwiększeniu ilości miejsca w kabinie, szczególnie na tylnej kanapie. Ponadto fotele są teraz bardziej obszerne i zapewniają lepsze trzymanie boczne.

Mitsubishi L200Mitsubishi

Nowości znajdziemy również pod maską - teraz pracuje tam nowoczesna jednostka 2.4 l MIVEC Diesel wyposażona w zmienne fazy rozrządu i charakteryzująca się bardzo niskim stopniem sprężania (15,5:1). Występuje ona w dwóch wersjach - standardowej (154 KM i 380 Nm) oraz wzmocnionej (181 KM i 430 Nm). Współpracują z nią nowe przekładnie - sześciobiegowa manualna oraz pięciobiegowy automat z czego ta druga ma być skrzynią zupełnie bezobsługową.

Mitsubishi L200Mitsubishi

Całkowicie zmieniono również podwozie, począwszy od ramy, poprzez zawieszenie wykorzystujące z przodu podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu resory piórowe. L200 ma teraz być bardziej komfortowe  podczas jazdy asfaltowymi drogami oraz lepiej radzić sobie po zjechaniu z nich. O dzielność w terenie dba napęd na cztery koła Super Select 4WD II z reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Moc rozdzielana jest między osiami w proporcji 40:60 i, w przeciwieństwie do części konkurentów, możemy w takim trybie jechać z dowolną prędkością. Ponadto przełączanie się między trybami 2WD i 4WD dostępne jest do 100 km/h (w wielu pick-upach załączenie 4x4 wymaga zatrzymania się).

Mitsubishi L200Mitsubishi

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o nowościach w wyposażeniu. Dostępne będą ksenony ze światłami do jazdy dziennej LED, system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta, a nawet system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruch.

Nowe Mitsubishi L200 zadebiutuje na naszym rynku latem.

/Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas