Nowe mandaty i stare nawyki kierowców? Zwolniłeś czy znów ryzykujesz?

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Po wprowadzeniu nowych mandatów kierowcy zwolnili. Ale nie na długo...
Po wprowadzeniu nowych mandatów kierowcy zwolnili. Ale nie na długo...Stanisław Bielski/ReporterAgencja SE/East News
  • do 10 km/h to mandat w wysokości 50 zł (było 50 zł),
  • od 11 km/h do 15 km/h - 100 zł (było od 50 do 100 zł),
  • od 16 km/h do 20 km/h - 200 zł (było od 50 do 100 zł),
  • od 21 km/h do 25 km/h - 300 zł (było od 100 do 200 zł),
  • od 26 km/h do 30 km/h - 400 zł (było od 100 do 200 zł),
  • ponad 30 km/h - 800 zł (było od 200 do 300 zł),
  • ponad 40 km/h - 1000 zł (było od 300 do 400 zł),
  • ponad 50 km/h - 1500 zł  (było od 400 do 500 zł),
  • ponad 60 km/h - 2000 zł (było od 400 do 500 zł),
  • ponad 70 km/h - 2500 zł (było od 400 do 500 zł).

Wyższe kary miały zmienić nawyki kierowców

Odnotowaliśmy bardzo duży wzrost nowych użytkowników aplikacji Yanosik od 1 stycznia tego roku. Kierowcy zdecydowali się na dołączenie do naszego systemu, a także używanie Yanosika na krótszych niż dotychczas trasach. Naszym celem jest bieżące informowanie kierowców o zdarzeniach na trasie, co pozwala im na bezpieczniejszą jazdę. Efekt przyrostu nowych użytkowników Yanosika po wprowadzeniu nowego taryfikatora ogromnie motywuje nas do dalszego rozwoju aplikacji - komentuje Julia Langa, Yanosik

Kierowcy chcą wsparcia nawet na krótkich odcinkach tras

W styczniu liczba użytkowników Yanosika wzrosła o - uwaga - 188 proc.
W styczniu liczba użytkowników Yanosika wzrosła o - uwaga - 188 proc.Informacja prasowa (moto)
Ci kierowcy, którzy w głównej mierze korzystali z Yanosika w dłuższych trasach zmienili swoje nawyki. Obecnie, po wprowadzeniu nowego taryfikatora, częściej włączają oni aplikację także na krótsze wyjazdy, nawet do 5 km. Poczucie bezpieczeństwa i wsparcia na trasie jest dla nich kluczowe, nawet jeśli jadą tylko do sklepu lub z pracy do domu - mówi Julia Langa, Yanosik

Kierowcy jeżdżą lepiej po wprowadzeniu nowego taryfikatora?

Jak nowe przepisy wpłynęły na poprawność jazdy polskich kierowców w kwesrii stosowania się do ograniczeń prędkości?
Jak nowe przepisy wpłynęły na poprawność jazdy polskich kierowców w kwesrii stosowania się do ograniczeń prędkości?Informacja prasowa (moto)
Według naszych danych kierowcy zwiększyli poprawność jazdy najbardziej w terenie zabudowanym, na wszystkich typach dróg. Tu widoczna jest poprawa o 3 proc. w styczniu, 1,5 proc. w lutym oraz ponad 3 proc. w marcu tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. W terenie niezabudowanym kierowcy jeździli z największą poprawą w styczniu, gdzie poziom ten wzrósł o niecały 1 proc. w porównaniu z pierwszym miesiącem ubiegłego roku. W lutym i w marcu nastąpił już spadek poziomu poprawności jazdy - komentuje Julia Langa, Yanosik
Jak długie odcinki pokonywali kierowcy korzystający z aplikacji Yanosik?
Jak długie odcinki pokonywali kierowcy korzystający z aplikacji Yanosik?Informacja prasowa (moto)
Motorandka z Joanną Zientarską – Citroën ë-C4Polsat News/Interia