Nowe BMW X6 (F16) - informacje i zdjęcia

Po wczorajszym przecieku BMW oficjalnie opublikowało materiały dotyczące drugiej generacji X6. Pionier SUV-ów w stylu coupe nabrał dodatkowej muskulatury i zrzucił kilka kilogramów, a jednocześnie zyskał na praktyczności.

Druga generacja BMW X6 (F16)
Druga generacja BMW X6 (F16)BMW

Znajoma sylwetka za sprawą licznych przetłoczeń prezentuje się bardziej wyraziście - pomaga w tym subtelna zmiana proporcji, podkreślająca stromo opadającą linię dachu. Karoseria nowego X6 jest o 3,2 cm dłuższa (490,9 cm), o 0,6 cm szersza (198,9 cm) i o 3,3 cm wyższa (170,2 cm) od poprzednika. Bez zmian pozostał rozstaw osi (293,3 cm), o 10 l wzrosła natomiast pojemność bagażnika (580 l; po złożeniu siedzeń mieści 1525 zamiast dotychczasowych 1450 l). Deska rozdzielcza, podobnie jak w poprzedniku, niemal żywcem pochodzi z bardziej utylitarnego X5.

Pierwsza generacja X6 (typoszereg E71/E72), zaprezentowana w 2008 roku, znalazła ponad ćwierć miliona nabywców.

Co istotne z punktu widzenia prowadzenia i osiągów, mimo dodatkowego wyposażenia BMW nieznacznie schudło, średnio o 25 kg, maksymalnie o 40. Udało się to między innymi dzięki szerszemu zastosowaniu aluminium, magnezu oraz tworzyw sztucznych. Niemieccy inżynierowie podkreślają, że udało im się uzyskać przy tym optymalny rozkład mas - 50:50.

Pierwsze egzemplarze X6 nowej generacji trafią do europejskich klientów w grudniu br. Początkowo model będzie oferowany w trzech wersjach silnikowych. Każda w standardzie otrzyma 8-biegowy automat ZF oraz napęd na obie osie. Bazowy, 3-litrowy turbodiesel R6 o nazwie xDrive30d generuje moc 258 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h, a średnie zużycie paliwa to według BMW zaledwie 6,0 l/100 km.

Odmiana xDrive50i napędzana jest benzynową 4,4-litrową jednostką V8 biturbo o mocy 450 KM. Tyle wystarczy, by X6 osiągało "setkę" w 4,8 s i rozpędzało się do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tu według producenta 9,7 l/100 km.

Bardziej oszczędną alternatywą dla benzynowej "50" będzie wysokoprężny wariant M50d z 3-litrowym, potrójnie turbodoładowanym dieslem o mocy 381 KM. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. To wszystko przy średnim zapotrzebowaniu na olej napędowy równym 6,6 l/100 km.

Wiosną 2015 roku w ofercie pojawi się słabsza wersja benzynowa 3.0 R6 turbo (xDrive35i) o mocy 306 KM oraz diesel 3.0 R6 biturbo (xDrive40d), rozwijający 313 KM. Niedługo później można spodziewać się też najmocniejszego wariantu sygnowanego przez M GmbH, który w nowym wydaniu może generować moc nawet 600 KM.

BMW X6 (2015)

BMW X6 (typoszereg F16)

BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW
BMW X6 (2015)BMW

Co ciekawe, w USA nowe X6 będzie dostępne także w tylnonapędowej wersji sDrive35i.

Nabywcy BMW X6 będą mieli do wyboru trzy linie wyposażenia: standardową, elegancką xLine oraz sportową M Sport.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas