Nowe Audi. Ma 1000 KM i waży 60 ton!

Hybrydowy układ napędowy typu plug-in o łącznej mocy 1000 KM wyposażony w wysokoprężny silnik generujący aż 475 KM. Takimi osiągami pochwalić się może najnowszy pojazd z logiem Audi.

Nowa lokomotywa Audi
Nowa lokomotywa AudiInformacja prasowa (moto)

Tym razem nie chodzi jednak o żaden supersamochód spod znaku czterech pierścieni lecz o... lokomotywę!

Swoją służbę w fabryce w Ingolstadt rozpoczęła właśnie pierwsza z dwóch lokomotyw manewrowych zbudowana dla Audi przez cenionego producenta taboru kolejowego - firmą Alstom.

Umowę na dostawę dwóch lokomotyw manewrowych mających pracować w fabryce w Ingolstadt podpisano już w lutym. Hybrydowy, trzyosiowy model H3 wyróżnia się nie tylko obniżonym zużyciem paliwa, ale jest też przyjazny dla środowiska.

Rozpędzająca się do maksymalnej prędkości 100 km/h, ważąca 60 ton, lokomotywa spala średnio zaledwie 9 litrów oleju napędowego na godzinę. Dla porównania, poprzednia generacja zużywała ponad 20 litrów.

Warto zdawać sobie sprawę, że każdego dnia do fabryki w Ingolstadt dociera co najmniej piętnaście składów kolejowych wypełnionymi częściami przeznaczonymi na tzw. pierwszy montaż. Sama fabryka ma aż osiemnaście linii kolejowych i zatrudnia na stałe siedemnastu maszynistów.

Nowa lokomotywa AudiInformacja prasowa (moto)

Każdego dnia lokomotywy manewrowe wykonać muszą co najmniej po 75 przejazdów. Każda z nich pracuje średnio 11 godzin na dobę.

Nowa lokomotywa AudiInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas