Nowa wersja chińskiego SUV-a gotowa. Do 1300 km na jednym tankowaniu
Jaecoo 7 obecnie dostępne jest w dwóch wariantach z silnikiem benzynowym. Chińczycy zapowiadają jednak ofensywę produktową, która obejmie między innymi wprowadzenie nowej odmiany napędowej – i nie chodzi o elektryka.
Spis treści:
Jaecoo 7 z hybrydą plug-in
Jaecoo i Omoda to dwie chińskie marki należące do koncernu Chery, które oficjalnie zadebiutowały w naszym kraju w 2024 roku. W tym czasie wprowadziły do Polski trzy modele – spalinowe Omodę 5 i Jaecoo 7 oraz elektryczną Omodę E5. Chińczycy nie zamierzają zwalniać tempa i na przyszły rok zapowiedzieli wprowadzenie do polskiej oferty szeregu modeli. Ponadto auta dostępne obecnie doczekają się modernizacji – w efekcie Jaecoo 7 otrzyma układ hybrydowy plug-in Super Hybrid System.
Odmiana ta dołączy do dwóch wersji, których bazą jest silnik benzynowy 1.6 TGDI. Oba oferują 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego. W obu za obsługę przełożeń odpowiada siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Jeden wariant oferuje napęd na przód, drugi na cztery koła.
Teraz producent zdradził nieco szczegółów dotyczących tej kolejnej wersji napędowej modelu. Bazą układu będzie czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TGDI generujący 143 KM i 215 Nm. Współpracuje on z układem elektrycznym o mocy 204 KM i 310 Nm. Jakiś czas temu producent zapowiadał, że łączna moc układu będzie zapewniać 347 KM. Na rozpędzenie się od zera do 100 km/h Jaecoo 7 z hybrydą plug-in potrzebuje 8,5 sekundy – to najlepszy wynik z dotychczas oferowanych wariantów modelu (wersja z napędem na przód 10,3 sekundy, wariant 4x4 11,4 sekundy). Prędkość maksymalna, podobnie jak w pozostałych wersjach napędowych, wynosi 180 km/h.
Jaki zasięg w Jaecoo 7 Super Hybrid?
Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada akumulator o pojemności 18,3 kWh z możliwością ładowania prądem stałym o mocy 40 kW. Uzupełnienie energii z poziomu 30 do 80 proc. zajmie wówczas 20 minut. Średnie zużycie paliwa silnika benzynowego szacowane jest na 6 litrów na 100 km (według norm WLTP). W cyklu mieszanym Jaecoo 7 może przejechać na prądzie do 91 km. To oznaczałoby, że na przejechanie pierwszych 100 km od ładowania auto potrzebuje zaledwie 0,7 l paliwa. W przypadku układu elektrycznego średnie zużycie energii na 100 km ma wynosić 20,6 kWh.
Jakiś czas temu producent zapowiadał, że auto z hybrydą plug-in będzie miało oferować 1,3 tys. km zasięgu.Jeśli uwzględnimy pełny zasięg
Rozmiary Jaecoo 7 Super Hybrid
Podobnie jak pozostałe warianty, Jaecoo 7 z hybrydą typu plug-in ma równo 4,5 metra długości oraz 1 865 mm szerokości (z lusterkami). Zmieniła się natomiast wysokość. Hybryda ma 1 670 mm – jest o 10 mm niższa, zapewne by poprawić aerodynamikę.
O 1 stopień zmieniły się kąty natarcia i zejścia: kolejno do 20 i 28. Zmniejszył się również prześwit – z 200 mm do 174 mm. Co ciekawe Jaecoo 7 z hybrydą typu plug-in wcale nie oferuje najmniejszego bagażnika w gamie. Ma on 500 litrów pojemności, a po złożeniu kanapy ilość miejsca można powiększyć do 1 265 litrów. Najmniejszy bagażnik znajdziemy w wersji benzynowej z napędem na cztery koła to 480 litrów.
Największą pojemność bagażnika oferuje benzyniak z napędem na przód. Ma od 564 do 1 349 litrów. Ciekawe jest też to, że wariant z hybrydą plug-in ma największy zbiornik paliwa – 60 litrów. Wersja benzynowa z napędem na przód ma 51 litrów, a odmiana z napędem na cztery koła – 57 litrów.
Kiedy Jaecoo 7 Super Hybrid w Polsce?
Jakiś czas temu Chińczycy zapowiedzieli, że Jaecoo 7 zadebiutuje w marcu 2025 roku. Bliżej tego momentu poznamy też ceny auta. Konkurencyjne MG HS w wersji plug-in kosztuje ok. 160 tys. zł. I zapewne w przypadku Omody 7 PHEV trzeba myśleć o podobnym poziomie.