Nowa Toyota GR Yaris hitem. W mgnieniu oka Polacy wykupili wszystko

Toyota GR Yaris jest fenomenem. To bezkonkurencyjny hot hatch z napędem na cztery koła, który jest prawdziwym hitem sprzedaży. Każda transza przeznaczona na polski rynek rozchodziła się w oka mgnieniu - Polacy kupowali wszystko, co było do kupienia. Jak było z nową odsłoną małego sportowca? Wystarczyło kilkanaście minut.

Toyota GR Yaris po liftingu wyprzedana. Na polski rynek trafiło ok. 470 samochodów.
Toyota GR Yaris po liftingu wyprzedana. Na polski rynek trafiło ok. 470 samochodów.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Zainteresowanie nową odsłoną Toyoty GR Yaris było zgodne z oczekiwaniami. Rezerwacje, które wystartowały we wtorek, 12 marca o godzinie 11.00, zostały zamknięte po krótkiej chwili. Powód? Klienci i sprzedawcy działali bardzo szybko - po 30 minutach było już po wszystkim.

Nowa Toyota GR Yaris wyprzedana. Wystarczyło 30 minut

Po otwarciu rezerwacji telefony w salonach dzwoniły na okrągło. Polskim klientom wystarczyło 30 minut, aby wykupić wszystkie egzemplarze przeznaczone w tym roku na polski rynek. Ktoś jest zaskoczony? W przypadku wersji sprzed liftingu działo się dokładnie to samo - auta również rozchodziły się jak świeże bułeczki.

Wszystkie auta na ten rok zostały w pół godziny zarezerwowane po uwolnieniu całego systemu. Około 470 samochodów zostało już zarezerwowanych, czyli na ten rok już nowych GR Yarisów nie będzie. Wszystkie z puli tegorocznej zostały wyprzedane.
komunikuje Robert Mularczyk, PR Regional Senior Manager Toyota Central Europe
Toyota GR Yaris po liftingu i poprzednik.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota GR Yaris. Wyższa cena nie zrobiła różnicy

Mały sportowiec wyprzedał się w mgnieniu oka pomimo wyższej ceny. Na polskim rynku cennik Toyoty GR Yaris otwierała kwota 214 900 zł. Tyle trzeba było zapłacić za standardowo wyposażony egzemplarz w wersji Dynamic z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Samochód można było zamówić w kilku kolorach - czerwonym (Imperial Red), czarnym (Precious Black), białym (Pure White/Platinum White Pearl) oraz nowym, grafitowym lakierze (Precious Metal).

Toyota GR Yaris po liftingu. Nowy pas tylny i grafitowy lakier "Precious Metal" robią robotęJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Toyota GR Yaris - wyposażenie standardowe

  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • kamera cofania
  • inteligentny kluczyk
  • 12,3-calowe cyfrowe zegary
  • Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym
  • nawigacja Connected z trybem offline (4-letni pakiet transmisji danych)
  • bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay i Android Auto. 

Toyota GR Yaris po liftingu jest teraz dostępna także z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Ceny tego wariantu startowały od 225 900 zł. Niezależnie od wyboru przekładni, auto można również doposażyć w pakiet VIP (16 tys. zł).

Toyota GR Yaris - wyposażenie opcjonalne

  • 18-calowe kute felgi aluminiowe
  • system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami
  • podgrzewaną kierownicę oraz fotele
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA)
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).
Toyota GR Yaris po liftingu ma nowy kokpit. Deska jest kanciasta i zwrócona w kierunku kierowcyJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota GR Yaris. Zmieniło się więcej, niż moc silnika

Auto po modernizacji z doładowanej, 3-cylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 1,6-litra "wyciska" 19 KM więcej (280 KM zamiast 261 KM) oraz dysponuje większym o 30 Nm maksymalnym momentem obrotowym (390 Nm zamiast 360 Nm). Poza osiągami zmienił się również wygląd zewnętrzny. Samochód otrzymał nowy zderzak przedni z większymi wlotami powietrza i metalową osłoną chłodnicy. Z tyłu natomiast pozbyto się plastikowego dyfuzora na rzecz kratki, aby powietrze swobodniej wydostawało się spod auta. Nową odsłonę odróżnimy także po pasie świetlnym przechodzącym przez cały tył.

Toyota GR Yaris po liftingu wyprzedała się w Polsce. Wszystkie auta zniknęły w 30 minut.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

A co nowego w kabinie? Tam cała deska rozdzielcza została przeprojektowana. Wcześniej ekran wystający ze środka deski w połączeniu z nisko zamontowanym lusterkiem ograniczał widoczność do przodu. Teraz deska została osadzona niżej (-50 mm), lusterko jest podniesione, a fotel opuszczono jeszcze bardziej (-25 mm). Analogowe zegary zastąpiono cyfrowymi wskaźnikami (12,3-cala), a stary ekran multimediów zastąpiono nowym.

Toyota GR Yaris po liftingu ma więcej mocy (280 KM) i momentu obrotowego (390 Nm)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Po liftingu GR Yarisa zmieniła się również kratka w tylnym zderzaku. Wydech - niestety - nadal nie brzmi konkretnieJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Toyota GR Yaris po liftingu wyróżnia się LED-owym pasem świetlnym na tylnej klapie.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Toyota Yaris po liftingu. Jeździłem nową, mocniejszą hybrydąINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas