Nowa sieć stacji paliw w Polsce. Powstanie przy popularnych sklepach

Sieć Dino chce stworzyć własną sieć stacji paliw, które lokalizowane byłyby istniejących już sklepach. Zdaniem ekspertów taki model ma duże szanse na powodzenie, a o możliwości jego realizacji mówiło się już od kilku lat.

Przy sklepach Dino mają powstać stacje paliw
Przy sklepach Dino mają powstać stacje paliw Arkadiusz ZiolekEast News

Przy sklepach Dino powstaną stacje paliw

Swoje stacje paliw mają takie sieci sklepów jak Carrefour. Intermarche czy Auchan, a wkrótce może dołączyć do nich także sieć sklepów Dino. Jak podał portal Wiadomości Handlowe podał, że spółka córka Dino Oil złożyła już do Urzędu Regulacji Energetyki pismo o udzielenie koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uzyskała ją 16 maja 2023 roku. Na tej podstawie spółka może pośredniczyć w obrocie paliwami ciekłymi, przy wykorzystaniu kart paliwowych Orlenu.

Według "Rzeczpospolitej", O planach sieci Dino związanych z uruchamianiem stacji paliw mówiło się w branży handlowej co najmniej od kilku lat. Teraz wygląda na to, że są one zdecydowanie bliższe realizacji. Dino Oil może sprzedawać oleje napędowe przy wykorzystaniu stacji paliw ciekłych w miejscowości Łobez przy ulicy Drawskiej 41, gdzie w czerwcu 2020 r. sieć handlowa Dino otworzyła piąte centrum dystrybucyjne.

Obecnie wydawać się może, że Dino chce jedynie korzystać ze stacji paliw na własny użytek, do tankowania swoich pojazdów. Jak jednak zauważają Wiadomości Handlowe, firma poszukuje właśnie specjalisty ds. paliw, którego zadaniem będzie "pomoc w projektach dotyczących rozwoju sieci Dino w obszarze stacji paliw, nadzór nad bezpiecznym funkcjonowaniem stacji, monitorowanie płatności użytkowników, tworzenie instrukcji dotyczących obsługi obiektów, kontrola i doskonalenie jakości usług logistycznych wewnętrznych i zewnętrznych oraz analiza wskaźników efektywności". Dość jednoznacznie wskazuje to, że sieć sklepów faktycznie chce wejść na rynek paliw.

Stacje paliw przy sklepach

Fakt, że plany Dino dotyczące sieci stacji paliw nie są dla branży zaskoczeniem, potwierdziła w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry:

Plany Dino nie są zaskoczeniem, firma wcześniej skupiała się na klonowaniu swojego modelu i uruchamiała taśmowo kolejne sklepy. Teraz ewidentnie stara się biznes dywersyfikować. Niedawno słyszeliśmy o planach związanych z e-commerce czy rynkiem drogeryjnym, teraz o stacjach paliw.
Tania benzyna to przeszłość123RF/PICSEL

Górnicka zwraca również uwagę, że stacje paliw zlokalizowane przy istniejących już sklepach, mogą okazać się bardzo atrakcyjne dla klientów:

Przewagą Dino są lokalizacje. Miejsca, w których firma ma sklepy, wydają się niekoniecznie atrakcyjne dla koncernów paliwowych. Teraz może się to okazać magnesem dla lokalnej społeczności. Stacji paliwowych nie ma w tych miejscach zbyt wielu, teraz może być to kolejnym plusem.

Obecnie przy sklepach wszystkich sieci funkcjonuje w Polsce 171 stacji paliw. Zdaniem ekspertów rynek nadal pozwala na spory rozwój w tym obszarze. Poza lokalizacjami, które mogą być atrakcyjne, szczególnie poza dużymi ośrodkami miejskimi, zwykle ceny na takich stacjach są nieco niższe, niż na stacjach należących do koncernów paliwowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas