Nowa platforma Toyoty. To zapowiedź Yarisa

W 2014 roku zadebiutowała pierwsza z serii nowych modułowych platform Toyoty o nazwie TNGA. Zaprezentowana wówczas platforma GA-C stała się fundamentem dla pojazdów kompaktowych: nowego Priusa, Corolli i Toyoty C-HR.

Platforma GA-B
Platforma GA-BInformacja prasowa (moto)

Kolejnym krokiem było wprowadzenie, stworzonej w myśl założeń projektu TNGA, płyty GA-K, w oparciu o którą powstały nowe generacje flagowej Toyoty Camry oraz RAV4.

Teraz Toyota wprowadza technologię TNGA do mniejszych samochodów, zapowiadając debiut platformy GA-B.

Nowa platforma GA-B została opracowana z myślą o maksymalizacji miejsca we wnętrzu. Architektura TNGA sytuuje niewidoczne dla użytkowników komponenty w taki sposób, aby uprościć design samochodu w najważniejszych aspektach. Dzięki temu projektanci mają większą swobodę w nadawaniu modelom opartym na platformie GA-B wyróżniającego się wyglądu. Zbudowane w oparciu o nią modele wyróżniać się mają - tu cytat - "mocno osadzoną na drodze sylwetką". Oznacza to, że samochody będą miały szeroki rozstaw osi oraz krótkie zwisy.

Nowa platforma GA-B została zbudowana w systemie modułowym, który umożliwia łatwe różnicowanie rozstawu osi, rozstawu kół i wysokości samochodu. Dzięki temu będzie można oprzeć na niej samochody o różnych wymiarach i typach nadwozia.

Platforma GA-BInformacja prasowa (moto)

Zaawansowane technologie łączenia elementów zwiększają sztywność nadwozia, obniżając masę i koszty produkcji. W przednim zawieszeniu opartym na kolumnach MacPhersona zastosowano amortyzatory o małym tarciu i różne rodzaje sprężyn. Z tyłu jest możliwe zastosowanie belki skrętnej lub zawieszenia wielowahaczowego w zależności od typu i charakteru samochodu.

Pierwszym z nowych pojazdów zbudowanych na platformie GA-B będzie najprawdopodobniej trzecia generacja Toyoty Yaris, która trafić ma do salonów w przyszłym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas