Nowa Laguna - "więcej emocji i charakteru"

Szefostwo Renault przyznaje, że design obecnej generacji Laguny nie był jej mocną stroną. Nowa odsłona zyska bardziej emocjonujące opakowanie.

Dyskusyjny wygląd tylnego pasa to według Renault jedna z przyczyn rynkowej porażki Laguny III.
Dyskusyjny wygląd tylnego pasa to według Renault jedna z przyczyn rynkowej porażki Laguny III.Renault

Czwarta generacja Laguny zadebiutuje w 2014 roku. Model ma otrzymać bardziej charakterystyczne linie, nawiązujące do ostatnich nowości francuskiej marki - Clio, Captura i Zoe.

Carlos Tavares, dyrektor operacyjny Renault, przyznaje, że chociaż obecna Laguna jest "z gruntu dobrym samochodem", z powodu przeciętnej stylizacji liftbacka i jego "dziwnego" tylnego pasa klienci zniechęcili się także do wersji kombi oraz coupe.

Potwierdzają to liczby. Od chwili debiutu w 2007 roku, mimo kilku modernizacji, Laguna nie nadąża za konkurencją. W 2011 roku znalazła 50 tys. nabywców, a w 2012 - zaledwie 27 tys., czyli mniej od Koleosa. Dla porównania, ubiegłoroczna sprzedaż Forda Mondeo w Europie to blisko 69 tys. sztuk.

Warto jednak zauważyć, że na malejącą popularność aut klasy średniej coraz większy wpływ ma również rosnący udział rynkowy crossoverów i SUV-ów.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas