Nowa definicja hybrydy w ofercie Skody: poznaj Octavię iV i Superb iV

Skoda znowu zaskakuje – tym razem wypuściła dwa znane nam modele, ale w wersji hybrydowej typu plug-in. Superba iV oraz Octavię iV można naładować z domowego gniazdka. Co daje takie rozwiązanie? Czym różni się hybryda plug-in od standardowej?

Nowe modele hybrydowe typu plug-in pozwalają dłużej korzystać z silnika elektrycznego
Nowe modele hybrydowe typu plug-in pozwalają dłużej korzystać z silnika elektrycznego materiały prasowe

Półelektryczne samochody Skody

Skoda już na dobre kojarzy się z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi znanymi z samochodów klasy premium, ale w przystępnej cenie. Tym razem inżynierowie Skody postanowili przedstawić nam rozwiązanie, które przekona osoby sceptyczne wobec hybryd. W najnowszych modelach Skody silnik spalinowy nie jest jedynie wspierany przez elektryczny, a niemalże nim zastąpiony! Role się odwróciły. Teraz na ekonomicznym i zeroemisyjnym silniku możemy przejechać około 60 km, ta ilość energii w zupełności wystarczy do codziennego poruszania się po mieście. To sprawia, że hybrydy Skody można właściwie nazwać samochodami półelektrycznymi. Inteligentne modele Skody potrafią z wyprzedzeniem planować trasę, by zapewnić nam ekonomiczny przejazd. Samochód autonomicznie przełącza silniki, by zużyć jak najmniej paliwa i jak najdłużej korzystać z silnika elektrycznego.

Hybryda ładowana na trzy sposoby

Hybrydę Skody można naładować z zewnętrznego źródła energiimateriały prasowe

Widok samochodów z gniazdkiem ładowanych ze wtyczki nie jest już nam obcy. Przeważnie jednak w tym kontekście mówiliśmy o samochodach elektrycznych. Teraz możliwość ta dotyczy również hybryd, ale tylko tych typu plug-in. Taki samochód może być ładowany na trzy sposoby: po pierwsze ze wspomnianego zewnętrznego źródła energii, po drugie odzyskuje energię kinetyczną z hamowania, a po trzecie ładowany jest podczas pracy silnika spalinowego. Tymczasem tradycyjna hybryda może być ładowana jedynie w trakcie jazdy, przez co zasięg jej silnika elektrycznego sięga zaledwie kilku kilometrów. Elektryczny silnik dostępny w nowych modelach Skody daje pełen komfort jazdy - prócz sporego zasięgu, który pozwala na codzienne dojazdy jedynie "na prądzie", kierowca już od pierwszej chwili ma dostęp do pełnego momentu obrotowego, dzięki czemu może cieszyć się ekscytującą dynamiką w niemal całkowitej ciszy.

Superb iV - elegancja i dynamika

Superb iV jest już dostępny w sprzedaży materiały prasowe

Pierwszym hybrydowym modelem marki jest kultowy Superb iV. Napędza go silnik spalinowy 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 115 KM. Wyposażony jest również w baterię litowo-jonową o niebagatelnej pojemności 13 kWh. Łączna moc jednostki spalinowej i silnika elektrycznego wynosi w tym modelu 160 kW (218 KM), a maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Na samym napędzie elektrycznym samochód przejdzie nieco ponad 60 km, a łączny zasięg (przy pełnym akumulatorze i pełnym zbiorniku paliwa) wynosi 930 km. Taki dystans możemy pokonać bez zatrzymywania się na stacji paliw czy ładowania silnika elektrycznego. Superb iV w trybie elektrycznym przyspiesza od 0 do 60 km/h w zaledwie 5 s.

Octavia iV - bestsellerowy model Skody

Octavia iV RS to usportowiony wariant kultowego modelu materiały prasowe

Nową Octavię w wersji hybrydowej typu plug-in dostaniemy w dwóch wariantach mocy. Ten sportowy (Octavia iV RS) został wyposażony w silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) i silnik elektryczny 85 kW o łącznej mocy 180 kW (245 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Mniej porywcza odsłona Octavii, czyli wariant iV dysponuje łączną mocą równą 150 kW (204 KM) oraz momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm. Litowo-jonowy akumulator pozwala przejechać bez ładowania 55 km, czyli więcej niż przeważnie na co dzień jeździmy po mieście. Samochód jest dostępny z sześciobiegową skrzynią DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire. To oznacza, że przełącznik biegów nie jest już mechanicznie połączony ze skrzynią. Pozwala to na zmianę biegów nawet jednym palcem, a dodatkowo zapewnia płynność i dynamikę jazdy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas