Nissan Navara po face liftingu
Nissan Navara doczekał się kilku istotnych zmian. Produkowana od 2014 roku, czwarta już, generacja może się teraz pochwalić lepszymi osiągami, wyższym komfortem i większymi zdolnościami przewozowymi.
![Nissan Navara](https://i.iplsc.com/00084UWSA89NKSB8-C322-F4.webp)
Pod maską znalazł się ulepszony silnik Diesla o pojemności 2,3 l i mocy 160 KM. Zamiast dotychczasowych 403 Nm jednostka generuje teraz maksymalny moment obrotowy 425 Nm. Było to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu: podwójnego turbodoładowania, zmianie tłoków (zamiast aluminiowych zastosowano stalowe z powłoką DLC) i podniesieniu ciśnienia wtrysku (z 2000 do 2200 barów). Samochód otrzymał też nową, ręczną skrzynię biegów ze zmienionymi przełożeniami i krótszym lewarkiem wybieraka. Wszystkie te zmiany skutkować mają zredukowaniem o 10 proc. apetytu na paliwo.
Zupełną nowością jest odmiana King Cab (krótka kabina) wyposażona w wielodrążkowe zawieszenie tylne. Dzięki temu auto pochwalić się może nie tylko lepszym komfortem, ale też wyższymi zdolnościami przewozowymi. W tej odmianie DMC zwiększone zostało do 3200 kg. Podwyższone o 25 mm tylne zawieszenie poskutkowało również poprawą zdolności terenowych. Kąt zejścia zwiększył się z 25 do 27 stopni, o jeden stopień (do 23) poprawiono również kąt rampowy. W zależności od wersji zwiększono też ładowność samochodu (54-135 kg).
Nissan Navara
![](https://i.iplsc.com/00084UWJU2O979R3-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWKWLBS1PJI-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWIGJFIB03E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWHNIKD5MQT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWGQ8ULIQ8W-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWFX5V3QH5C-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWDCS2T1N72-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWEL1BJP1YU-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWC644A3IFJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWBETW3QEV7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UWAVHRGXBT5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UW78IW1EWGH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UW8D6OYRXGH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UW6FXFEMY2C-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UW5IVX4O5P3-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084UW9EDODQLR3-C322-F4.webp)
W kabinie znajdziemy nowy system multimedialny NissanConnect (z 8‑calowym ekranem) oferujący połączenie z internetem i umożliwiający zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu. Auto otrzymało ponadto system Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika.
![](https://i.iplsc.com/00084UWVEG321YUC-C322-F4.webp)
Ceny odświeżonego Nissana Navara Double Cab w Polsce rozpoczynają się od 127 720 zł brutto za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM. Najpopularniejsza wśród polskich nabywców odmiana Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł brutto.
Oficjalnie zmodernizowana Navara pojawić ma się w ofercie z dniem 1 lipca.