Nissan Leaf 3.ZERO oraz mocna, limitowana wersja

Japończycy rozszerzają ofertę swojego popularnego "elektryka" o nowe opcje oraz znacznie mocniejszą odmianę.

Nissan Leaf 3.ZERO
Nissan Leaf 3.ZERONissan

Leaf 3.ZERO - nazwa sugeruje dużo, ale w praktyce oznacza to nowe dodatki na liście wyposażenia. Auto otrzyma 8-calowy system multimedialny z nowymi opcjami łączności. Wraz z nim pojawi się udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV, a nastąpi to w maju. Oprócz tego pojawią się nowe barwy lakieru oraz nowe dwukolorowe kombinacje nadwozia (obecnie możemy mieć jedynie białe auto z czarnym dachem).

Nissan Leaf 3.ZERO

Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan
Nissan Leaf 3.ZERONissan

Znacznie poważniejsze modyfikacje Nissan wprowadził w Leafie 3.ZERO e+. Przede wszystkim 150-konny silnik zastąpił taki, o mocy 217 KM i oferujący 340 Nm (+ 20 Nm). Pozwoliło to na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h z 7,9 s do 7,3 s (niewielka różnica wynika zapewne z problemów z trakcją przy ruszaniu).

Nowa jest również bateria, która zamiast 40 kWh, ma teraz pojemność 62 kWh, co przekłada się na zasięg większy o 100 km (w sumie 385 km). To spora różnica, którą odczujemy także podczas ładowania. Zamiast 7,5 h (ładowarka ścienna) lub 21 h (zwykłe gniazdko) na uzupełnienie energii od 0 do 100% trzeba będzie czekać 11,5 h lub 32 h.

Obie nowe odmiany Leafa bazują na topowym wyposażeniu Tekna. Za wersję 3.ZERO trzeba będzie zapłacić 175 700 zł, a za 3.ZERO e+ 201 200 zł. Zamówienia można składać już teraz, ale w przypadku drugiej odmiany warto szybko podjąć decyzję. Jej produkcja jest limitowana, a na rynek europejski trafi tylko 5000 egzemplarzy.

Nissan Leaf 3.ZERONissan
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas