Nissan Leaf 3.ZERO oraz mocna, limitowana wersja
Japończycy rozszerzają ofertę swojego popularnego "elektryka" o nowe opcje oraz znacznie mocniejszą odmianę.
Leaf 3.ZERO - nazwa sugeruje dużo, ale w praktyce oznacza to nowe dodatki na liście wyposażenia. Auto otrzyma 8-calowy system multimedialny z nowymi opcjami łączności. Wraz z nim pojawi się udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV, a nastąpi to w maju. Oprócz tego pojawią się nowe barwy lakieru oraz nowe dwukolorowe kombinacje nadwozia (obecnie możemy mieć jedynie białe auto z czarnym dachem).
Znacznie poważniejsze modyfikacje Nissan wprowadził w Leafie 3.ZERO e+. Przede wszystkim 150-konny silnik zastąpił taki, o mocy 217 KM i oferujący 340 Nm (+ 20 Nm). Pozwoliło to na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h z 7,9 s do 7,3 s (niewielka różnica wynika zapewne z problemów z trakcją przy ruszaniu).
Nowa jest również bateria, która zamiast 40 kWh, ma teraz pojemność 62 kWh, co przekłada się na zasięg większy o 100 km (w sumie 385 km). To spora różnica, którą odczujemy także podczas ładowania. Zamiast 7,5 h (ładowarka ścienna) lub 21 h (zwykłe gniazdko) na uzupełnienie energii od 0 do 100% trzeba będzie czekać 11,5 h lub 32 h.
Obie nowe odmiany Leafa bazują na topowym wyposażeniu Tekna. Za wersję 3.ZERO trzeba będzie zapłacić 175 700 zł, a za 3.ZERO e+ 201 200 zł. Zamówienia można składać już teraz, ale w przypadku drugiej odmiany warto szybko podjąć decyzję. Jej produkcja jest limitowana, a na rynek europejski trafi tylko 5000 egzemplarzy.