Niezwykłe fakty z historii Range Rovera

Przy okazji premiery nowej generacji Range Rovera przypominamy nieznane ciekawostki, związane z historią tego modelu.

Początkowo Range Rover występował tylko w wersji 3-drzwiowej. Wariant 5-drzwiowy wprowadzono w 1981 roku.
Początkowo Range Rover występował tylko w wersji 3-drzwiowej. Wariant 5-drzwiowy wprowadzono w 1981 roku.Land Rover
  1. Prace nad pierwszym wcieleniem Range Rovera ruszyły w 1966 r., ale pomysł na takie auto pojawił się już pod koniec lat 40.
  2. Pierwotny design pierwszego Range Rovera jest dziełem konstruktorów, a nie stylistów – głównie Charlesa Spencera Kinga (pomysłodawcy całego auta) i Gordona Bashforda. Zdaniem Kinga, na wygląd poświęcono „ok. 0,001% czasu”. Później zespół stylistów pod wodzą Davida Bache nadał autu ostatni szlif, zmieniając np. grill, światła i boczne przetłoczenia. Model uznano za wcielenie doskonałego designu.
  3. Nazwę Range Rover wymyślił firmowy stylista, Tony Poole. Rozważano też m.in. Panthera i Leoparda. Pierwsze prototypy miały napis Velar. 
  4. Wczesne egzemplarze pierwszego Range'a miały lakierowane słupki dachowe (jak egzemplarz na zdjęciu). Późniejsze – już czarne. Ten jeden z najbardziej charakterystycznych elementów stylistyki Range Rovera I powstał z konieczności. Technologia z początku lat 70. nie pozwalała lakierować słupków na poziomie, który satysfakcjonowałby producenta. Od wielu lat jest to już możliwe, ale czarne słupki stały się symbolem i nie ma co tego zmieniać. 
  5. Część osób w firmie wątpiło, że taki samochód jak pierwszy Range Rover jest potrzebny producentowi do szczęścia. Nie wierzyli w jego rynkowe powodzenie. Tymczasem auto odniosło spektakularny sukces – popyt przewyższał podaż, a pojazd wyznaczał nowe trendy w motoryzacji.
  6. Pierwszy Range Rover powstał także dlatego, ponieważ z badań producenta wynikało, że na ogromnym rynku Stanów Zjednoczonych istnieje duże  zapotrzebowanie na tego typu samochody.
  7. W 1992 r. większość wersji Range Rovera otrzymała aktywne pneumatyczne zawieszenie – był to pierwszy na świecie samochód z 4x4 z takim rozwiązaniem.
  8. Pierwsza generacja była sukcesem – auto produkowano przez ponad ćwierć wieku, od 1970 do 1996 r. 
  9. Range Rover II ma oznaczenie fabryczne P38a – auto konstruowano w budynku nr 38A. 
  10. Pod względem poziomu rocznej sprzedaży trzecia generacja przewyższa dwie poprzednie.

Range Rover (1970)

Niezwykłe fakty z historii Range Rovera (czytaj artykuł)

Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Range Rover (1970)Land Rover
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas