Niemcy upokorzeni. I to przez kogo?!

Niemcy rzadko kiedy przegrywają, a już szczególnie rzadko na własnym boisku. Okazuje się jednak, że pokonanie naszych sąsiadów zza Odry na ich rodzimym rynku nie jest wcale niemożliwe!

Okazuje się, że najbardziej zadowoleni z zakupu są właściciele Volvo
Okazuje się, że najbardziej zadowoleni z zakupu są właściciele VolvoInformacja prasowa (moto)

Największy automobilklub w Europie - niemieckie ADAC - opublikowało niedawno wyniki badań dotyczących poziomu zadowolenia klientów "Kundenbarometer 2014". Właściciele aut poszczególnych marek oceniali nie tylko zadowolenie z zakupionego pojazdu, ale również poziom obsługi w salonach i autoryzowanych serwisach. Które z marek wyszły z zestawienia obronną ręką?

Okazuje się, że najwyższy poziom zadowolenia z zakupu daje inwestycja w... Volvo. Szwedzki producent uplasował się na pierwszym miejscu zestawienia uzyskując wynik 79,5 punktów (na 100 możliwych). W stosunku do ubiegłorocznego badania marka wykonała ogromny skok awansując na pozycję lidera z 7. miejsca.

Podobne jak przed rokiem, na drugiej pozycji (z wynikiem 78,4 pkt.) sklasyfikowano Audi. Zaraz za nim, uzyskując 78,2 pkt., znalazło się BMW. Firma z Bawarii nie ma jednak powodów do radości. W zeszłym roku sklasyfikowano ją na czele rankingu.

Miejsca od 4. do 6. należą do Japończyków. Zajęły je kolejno: 4. Toyota (77,6 pkt.), 5. Honda (77,6 pkt.) i 6. Mazda (77,5 pkt). Na odległej, siódmej pozycji - z wynikiem 76,9 pkt. - sklasyfikowano Mercedesa. Ósme miejsce przypadło w udziale Mini (76,6 pkt), dziewiąte - marce Smart , która awansowała z 14. pozycji. Dziesiątkę producentów z najwyższymi ocenami zamyka Volkswagen, który zanotował wynik 75,7 pkt.

Volvo cieszy się dużym szacunkiem nie tylko w NiemczechInformacja prasowa (moto)

W zestawieniu uszeregowano 25 producentów. Którzy z nich mają największe powody do wstydu? Na miejscu 20. sklasyfikowano markę Opel (70,2 pkt.). Za nią uplasowały się kolejno: 21. Peugeot (70,2 pkt.), 22. Citroen (69,6 pkt.), 23. Renault (69,6 pkt) i Fiat (66,1 pkt). Marką oferującą najniższy poziom zadowolenia klientów został - sklasyfikowany na 25. miejscu - wycofujący się z Europy Chevrolet (63,4 pkt).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas