Nazywam się McLaren 650S

Model 12C z twarzą hipersamochodu P1 i mocniejszym silnikiem - oto McLaren 650S w skrócie. Brytyjski producent chce z jego pomocą skuteczniej konkurować z Ferrari 458 Italią.

McLaren 650S
McLaren 650SMcLaren

Nazwa "650S" pochodzi od mocy jego silnika - 650 KM - oraz od słowa "sport". W porównaniu z modelem 12C otrzymał on około 25 proc. nowych części, w tym przedni pas z LED-owymi reflektorami inspirowany stylizacją P1, nowe obręcze z ogumieniem Pirelli P Zero Crosa oraz inaczej ukształtowane wloty powietrza. Zmiany te pozwoliły zwiększyć siłę docisku przy prędkości 241 km/h aż o jedną czwartą. W kabinie pojawiła się tapicerka z alcantary i cyfrowe radio, a w opcji także fotele z elementami z włókien węglowych, również podobne do tych z F1.

Do napędu 650S służy wspomniany już, 3,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 650 KM i 678 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Generuje on 25 KM i 78 Nm więcej niż ten w 12C. Moment trafia do tylnych kół za pośrednictwem szybszej, 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. W efekcie czas potrzebny na przyspieszenie od zera do "setki" jest o 0,1 s krótszy niż w 12C - wynosi równe 3,0 s.

Brytyjscy inżynierowie zastosowali też sztywniejsze sprężyny oraz układ PCC z trzema ustawieniami pracy zawieszenia, układu napędowego i kierowniczego.

McLaren 650S będzie oferowany w wersji Coupe i z otwartym dachem (Spyder). Jego oficjalny debiut nastąpi podczas salonu samochodowego w Genewie (4-16 marca br.).

McLaren 650S

McLaren 650S (więcej informacji)

McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren
McLaren 650SMcLaren

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas