Najwierniejszych klientów ma... nie, ani Toyota, ani Volkswagen!
Monitorująca zachowania rynkowe firma badawcza J.D. Power opublikowała ranking lojalności amerykańskich klientów. Którzy producenci samochodów cieszą się za oceanem najwierniejszą rzeszą nabywców?
Pod uwagę brano osoby, które kupiły nowe auto w okresie od czerwca 2018 do maja bieżącego roku. Badanie śmiało uznać można za wyznacznik poziomu zadowolenia z zakupionego pojazdu. Okazuje się, że amerykańscy nabywcy najchętniej wracają do salonów japońskich marek!
Wśród producentów segmentu premium najwierniejszymi klientami pochwalić się może Lexus. Aż 47,6 proc. posiadaczy samochodów japońskiej marki kupując kolejne auto wraca do salonu tego właśnie producenta. Japończycy wyprzedzają - sklasyfikowanego na drugim miejscu segmentu premium - Mercedesa (44,2 proc. powracających klientów) i - zamykające podium - BMW (43,6 proc. powracających klientów). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: 4. Porsche (43,5 proc. powracających nabywców) oraz 5. Audi (43,3 proc. powracających nabywców).
Najgorsze wyniki w segmencie premium notują: Volvo (33,3 proc. powracających klientów), Infiniti (32,1 proc. powracających klientów) i zamykający zestawienie Jaguar. Na zakup kolejnego modelu brytyjskiej marki decyduje się w Stanach zaledwie co piąty klient (20,6 proc. powracających nabywców).
Producenci z Kraju Kwitnącej Wiśni niepodzielnie rządzą za to w kategorii aut popularnych. Na pierwszym miejscu, z rekordowym wynikiem 61,5 proc. powracających klientów, uplasowało się Subaru. Świetny wynik zanotowała również, sklasyfikowana na drugim miejscu, Toyota. Aż 59,5 proc. użytkowników ponownie zdecydowała się w ostatnim czasie na zakup auta tego producenta. Ostatni stopień podium zajmuje Honda. Wynik 57,7 proc. również uznać można za bardzo dobry. W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze: 4. RAM (56,2 proc. powracających nabywców) i Ford (54 proc. powracających nabywców).
Ciekawie prezentuje się dół tabeli, gdzie znajdziemy aż dwóch producentów ze Starego Kontynentu! Ostatnią piątkę otwiera Buick z wynikiem 28,3 proc. powracających nabywców. Kolejne trzy miejsca to festiwal marek należących do Fiat Chrysler Automobiles! Są to: Dodge (16,8 proc. powracających nabywców), Fiat (16,5 proc. powracających nabywców) oraz Chrysler (14,4 proc. powracających nabywców).
Najgorsze wyniki w zestawieniu zanotował europejski producent - Smart. Za zakup kolejnego auta tej marki decyduje się w USA zaledwie 14,3 proc. W tym miejscu warto dodać, że Smart wycofuje się właśnie z amerykańskiego runku.
W kategorii aut popularnych najwyżej notowaną europejską marką (11. miejsce zestawienia) jest Volkswagen z wynikiem 38,1 proc. powracających nabywców. Producenta ze Starego Kontynentu wyprzedziły m.in.: Hyundai (44,8 proc.), Nissan (45,8 proc.), Chevrolet (49 proc.) czy Kia (49,4 proc.).
PR