Najmodniejszy miejski SUV stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Jaka jest nowa Skoda Kamiq?

Samochód miejski powinien być stosunkowo nieduży i zwrotny, ale coraz częściej kierowcy wymagają także niezłej praktyczności oraz modnej prezencji. Sporą popularnością cieszą się więc nieduże SUV-y, a zdecydowanie najciekawszym z nich jest Skoda Kamiq, która niedawno przeszła modernizację.

Skoda Kamiq to prawdziwy bestseller

Kiedyś SUV-y kojarzyły się z samochodami dużymi, niekoniecznie projektowanymi z myślą o przeciskaniu się przez miejski ruch. Najlepszym dowodem na to, jak zmieniły się preferencje kierowców oraz jak dobrze rozumie je Skoda, jest fakt, że w ciągu poprzednich dwóch lat to właśnie Kamiq był najczęściej kupowanym SUV-em czeskiego producenta i do tej pory sprzedało się go 351 tys. egzemplarzy.

Łatwo zrozumieć dlaczego. Kamiq ma tylko 425 cm długości, więc jest krótszy od wielu kompaktowych hatchbacków. Dzięki temu czeskim SUV-em łatwo się manewruje i parkuje, a wyższa pozycja za kierownicą poprawia widoczność. Wygodniej się także wsiada i wysiada z takiego auta, a rodzice szybko doceniają o ile łatwiej jest zapiąć dziecko w foteliku, kiedy nie trzeba się schylać jak do zwykłego samochodu.

Pomimo swoich niedużych rozmiarów, Kamiq oferuje naprawdę przestronne wnętrze, w którym dorośli pasażerowie również z tyłu będą podróżowali w komfortowych warunkach. Dobre wrażenie robi także bagażnik oferujący naprawdę spore w tej klasie 400 l pojemności.

Można więc śmiało powiedzieć, że Skoda Kamiq bardzo udanie łączy zalety auta miejskiego oraz SUV-a. Wyższe nadwozie pozwala na wygospodarowanie bardziej przestronnego wnętrza, dzięki czemu otrzymujemy praktyczniejszy, ale nadal miejski w rozmiarach, samochód. A to nie wszystko.

Prezencja Skody Kamiq jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna

Jedną z przyczyn popularności SUV-ów jest ich zwracająca uwagę prezencja, a ta od początku była dużym atutem Skody Kamiq. Podwyższone nadwozie daje poczucie solidności i bezpieczeństwa, ale z drugiej strony samochód nie jest masywny i nie sprawia wrażenia ciężkiego. Wyjątkowości dodaje też fakt, że Kamiq jest też jedynym modelem czeskiego producenta, którego przednie światła zostały rozdzielone na dwie sekcje. Te do jazdy dziennej mają formę umieszczonych tuż pod maską pasków, które po modernizacji są teraz bardziej smukłe i umieszczono w każdym z nich po cztery segmenty o wyglądzie kawałków kryształu.

Z kolei usytuowane pod nimi reflektory główne mają teraz nieco większy klosz w nowym kształcie, pod którym kryją się, zastosowane w modelu po raz pierwszy, światła TOP LED Matrix. Również tutaj sam reflektor zdaje się być wykonany z kryształu i ozdobiono go dodatkowo chromowanymi elementami. Robi to doskonałe wrażenie i daje poczucie obcowania z samochodem z wyższej półki.

Przy okazji modernizacji zmienił się też grill, który jest teraz większy i bardziej pionowy, a nowy zderzak ma szerszy wlot z trójwymiarową siatką, podkreślając szerokość i solidność samochodu. Z tyłu również zmienił się zderzak, który otrzymał srebrny dyfuzor, nawiązujący do rasowych offroaderów, a zmienione światła odblaskowe naśladujące swoim kształtem światła tylne, stanowiąc niejako ich optyczne przedłużenie. Gama Skody Kamiq została też wzbogacona o nowe wzory felg aluminiowych oraz nowe kolory nadwozia. Niezmiennie rolę najbardziej zadziornej odgrywa wersja Monte Carlo z czarnymi dodatkami, nadającymi autu sportowego charakteru.

Z perspektywy kierowcy najważniejsze jest jednak wnętrze, ponieważ tu spędza najwięcej czasu. Modernizacja Skody Kamiq przyniosła nowe opcje wykończenia kabiny, których jest teraz sześć, a inspirowane były one nowoczesnym wnętrzarstwem. Zależnie od wybranego wariantu, znajdziemy tu tkaninę, tapicerkę z mikrofibry lub skórę. Tapicerowane mogą być także elementy deski rozdzielczej, nadając jej szlachetności, a wnętrze można urozmaicić elementami dekoracyjnymi, wykonanymi metodą hot-stampingu. Warto przy tym dodać, że zarówno tapicerki, dywaniki oraz podłoga, wykorzystują naturalne, odnawialne surowce. Znajdziemy tu między innymi włókna konopi oraz hibiskusa, co podkreśla dbałość projektantów Skody o ekologię.

Nowa Skoda Kamiq standardowo oferowana jest z cyfrowymi wskaźnikami, a na życzenie zastępuje je wirtualny kokpit z szerokimi możliwościami konfiguracji i personalizacji. Centralny wolnostojący ekran o przekątnej 8,25 cala też należy do standardu, a za dopłatą dostępny jest system nawigacji z nieco większym wyświetlaczem oraz asystentem głosowym Laura, pozwalającym na sterowanie głosowe używając naturalnego języka. Nie zapomniano także o aktywnych systemach zwiększających bezpieczeństwo, które potrafią ostrzegać o ryzyku zderzenia (zarówno z przodu jak i z tyłu), zapobiegają kolizjom podczas manewrowania na parkingu, a także korygują tor jazdy samochodu nawet na drogach z tymczasową organizacją ruchu.

Gama silnikowa Skody Kamiq zadowoli każdego

Tak jak poprzednio, Skoda Kamiq dostępna jest z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami TSI z najnowszej generacji evo2. Do wyboru są warianty o mocy 95, 115 oraz 150 KM, dostępne ze skrzynią manualną lub automatyczną dwusprzęgłową DSG. Najszybsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s, więc zadowoli kierowców lubiących dynamiczną jazdę, a dzięki systemowi odłączania dwóch cylindrów, pozostaje naprawdę oszczędny, spalając średnio tylko 5,7 l/100 km.

Nowa Skoda Kamiq zachowuje wszystkie zalety poprzedniczki - przestronne i praktyczne wnętrze, dynamiczne i oszczędne silniki, a także zwinność i łatwość w manewrowaniu, co czyni ją idealnym samochodem do miasta i nie tylko. Dzięki modernizacji natomiast Kamiq stał się jeszcze atrakcyjniejszy wizualnie, a także oferuje więcej nowoczesnych rozwiązań, jak matrycowe reflektory, standardowe wirtualne wskaźniki czy więcej systemów wsparcia kierowcy. Dzięki temu auto zachowa świeżość i atrakcyjność na kolejne lata.

W zależności od rodzaju napędu zużycie paliwa dla modelu Kamiq 5,4 - 6,1 l/100 km; emisja CO2 123 -137 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.

materiał promocyjny
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy